Primera Division. Barcelona wróci do korzeni? Klub chce usunąć sponsora z koszulek

Jak poinformowało hiszpańskie radio Catalunya, FC Barcelona może nie przedłużyć umowy z firmą Qatar Sports Investments, której logo od zeszłego sezonu widnieje na koszulkach piłkarzy. Co więcej, klub nie zamierza znaleźć nowego sponsora, ponieważ chce na dobre ?oczyścić? trykoty z reklam.

Zmiana ta miałaby nastąpić wraz z wygaśnięciem kontraktu z Katarczykami, czyli po sezonie 2015/2016. O zapadnięciu ostatecznej decyzji zdecyduje raport przeprowadzony w ciągu kilku najbliższych miesięcy, w którym zbadana zostanie przede wszystkim opłacalność ekonomiczna przedsięwzięcia.

Tym samym Barcelona chce wrócić do swoich korzeni. Do 2010 roku "Duma Katalonii" była jedynym wielkim klubem, na którego koszulkach nigdy nie było płatnej reklamy. Wówczas zarząd zdecydował się podpisać pięcioletnią umowę z Qatar Sports Investments. Od tego czasu na jej trykotach widniał napis organizacji non profit Qatar Fundation, za co sponsor płacił Barcelonie 25 milionów funtów. Nowy kontrakt nie przypadł do gustu wielu kibicom, a także legendom Barcelony. - W świecie piłki nożnej Barcelona była od zawsze wyjątkowa. Brak sponsorów na trykotach był jej znakiem rozpoznawczym, czymś znakomitym. Czy dla zwiększenia zysków warto było stracić coś tak cennego? - krytykował transakcję Johan Cruyff.

W sezonie 2013/2014 doszło do kolejnej zmiany i podpisania nowego kontraktu. "Blaugrana" w umowie z QSI zapisała możliwość umieszczenia innego logo na koszulce po trzech kampaniach Primera Division i go wykorzystała, umieszczając na trykotach reklamę katarskich linii lotniczych Qatar Airways.

Więcej o: