Rekordowa Barcelona. Ile kluby zarabiają na koszulkach?

Barcelona, która przez tyle lat opierała się sprzedaży sponsorom miejsca na koszulkach uległa arabskiej presji. I otrzyma od Fundacji Kataru aż 165 mln euro. To rekord wszech czasów. Jak teraz wygląda ranking klubów, które za reklamę na koszulkach dostają najwięcej? Zestawienie sporządza firma Sport+Markt.

1. Barcelona - 30 mln euro za sezon

W ciągu pięciu lat Fundacja Katarska przeleje na konto Barcelony około 165 mln euro. Nowy sponsor Barcelony to działająca od 1995 roku organizacja, której celem jest wspomaganie rozwoju edukacji, nauki, a także poszukiwanie rozwiązań mających na celu wspieranie lokalnych społeczności.

2. FC Liverpool - 23,6 mln euro za sezon

Sponsorem Liverpoolu jest Standard Chartered Bank. Umowa obowiązuje do końca sezonu 2013/14. Wcześniej, przez 17 lat na koszulkach Liverpoolu reklamował się browar Carlsberg.

2. Manchester United - 26,3 mln euro za sezon

Miejsce na koszulkach 'Czerwonych Diabłów' wykupił AOL, amerykański gigant usług finansowych. Umowa została podpisana w czerwcu tego roku i będzie obowiązywała przez cztery lata. Wcześniej Manchester nosił koszulki z logo 'Sharp', 'Vodafone' i 'AIG'

4. Real Madryt - 23 mln euro na sezon

Real na koszulce reklamuje firmę 'bwin', światowego lidera na rynku zakładów bukmacherskich przez internet. Umowa została podpisana w 2007 roku. Bukmacher płaci 'Królewskim' gwarantowaną sumę 15 mln euro, w zależności od wyników klubu kwota może wzrosnąć do 25 mln euro.

5. Bayern Monachium - 22 mln euro na sezon

Od 2002 roku Bayern gra w koszulkach z logo firmy telekomunikacyjnej Deutsche Telekom. Wysokość kontraktu jest uzależniona od wyników zespołu. Umowa obowiązuje do 2013 roku.

6. Chelsea Londyn - 16,3 mln euro za sezon

Samsung  reklamuje się na koszulkach Chelsea od 2005 roku. Wcześniej na niebieskich trykotach piłkarzy umieszczone było logo linii lotniczych 'Fly Emirates'.

Więcej o: