Aplikacja Fotball LIVE
  POBIERZ

Ilu widzów oglądało finał Ligi Mistrzów - dane z największych krajów Unii Europejskiej

Ilu widzów oglądało finał Ligi Mistrzów? W największych krajach Europy daleko było do rekordów z ostatnich lat - nawet w Hiszpanii. Europejczycy kochają futbol, ale przede wszystkim ten z udziałem swoich rodaków.

Niemcy - populacja 81 mln

Co najmniej półtora miliona mniej Niemców oglądało tegoroczny finał Ligi Mistrzów niż w ubiegłym roku. Dodatkowym magnesem dla niemieckich kibiców był w ubiegłym roku fakt, że finał odbywał się w Berlinie. Prawie trzy razy więcej widzów oglądało finał, gdy grały w nim dwie drużyny z Bundesligi.

2016 Real - Atletico: 8,2 mln widzów w ZDF

2015 Barcelona - Juventus: 9,7 mln widzów - w ZDF i 400 tys. w Sky

2014 Real - Atletico: 7,4 mln widzów w ZDF

2013 Bayern - Borussia: 22,5 mln Niemców - w ZDF i Sky

2012 Chelsea - Bayern: 16,8 mln widzów w ZDF

2011 Barcelona - Manchester United: 5,2 mln widzów w Sat 1

Zdjęcie NIKE RĘKAWICE BRAMKARSKIE GK GRIP 3 GS0253 165 Zdjęcie NIKE Rękawice bramkarskie GS0248 140 Zdjęcie NIKE RĘKAWICE BRAMKARSKIE GK CLASSIC GS0248 770
NIKE RĘKAWICE BRAMKARSKIE G... NIKE Rękawice bramkarskie G... NIKE RĘKAWICE BRAMKARSKIE G...
Sprawdź ceny Sprawdź ceny Sprawdź ceny
źródło: Okazje.info
Manchester United - Barcelona 1:3 Manchester United - Barcelona 1:3 Fot. Matt Dunham AP

Francja - populacja 66 mln

Z roku na rok nad Sekwaną finał Ligi Mistrzów ogląda coraz mniej widzów. Trzeba jednak zaznaczyć, że to dane tylko z telewizji otwartej. W płatnej TV finał ogląda średnio 1 mln - 1,5 mln widzów.

2016 Real - Atletico: 4,2 mln

2015 Barcelona - Juventus: 4,7 mln

2014 Real - Atletico: 4,92 mln

2013 Bayern - Borussia: 4,5 mln

2012 Chelsea - Bayern: 6,1 mln

2011 Barcelona - Manchester United: 6,6 mln

Piłkarz FC Barcelony Lionel Messi cieszy się po zdobyciu gola w finałowym meczu Ligi Mistrzów przeciwko Manchesterowi United. Stadion Wembley, 28.05.2011 r. Piłkarz FC Barcelony Lionel Messi cieszy się po zdobyciu gola w finałowym meczu Ligi Mistrzów przeciwko Manchesterowi United. Stadion Wembley, 28.05.2011 r. Fot. EDDIE KEOGH REUTERS

Wielka Brytania - 64,9 mln

Głęboki spadek widowni finału Ligi Mistrzów notujemy w Wielkiej Brytanii. Oczywisty powód - brak angielskich drużyn w finale.

2016 Real - Atletico: 4,3 mln w kanałach BT i 1,8 mln na Youtube.com (otwarta transmisja dla Brytyjczyków)

2015 Barcelona - Juventus: 4,2 mln w ITV i 500 tys. w Sky Sports

2014 Real - Atletico: 4,9 mln w ITV i 1,2 mln w Sky Sports

2013 Bayern - Borussia: 3,5 mln w ITV i 1 mln w Sky Sports

2012 Chelsea - Bayern: 8,2 mln ITV i 1,5 mln Sky

2011 Barcelona - Manchester United: 10,2 mln i 1,3 mln Sky

Germany Soccer Champions League Final Germany Soccer Champions League Final Luca Bruno / AP (AP Photo/Luca Bruno)

Włochy - populacja 60 mln

Włosi to absolutny wyjątek, jeśli chodzi o oglądanie finału Ligi Mistrzów. W innych krajach różnice między meczami z udziałem rodaków jest znacznie głębszy.

2016 Real - Atletico: 7,55 mln

2015 Barcelona - Juventus: 11,5 mln

2014 Real - Atletico: 5,8 mln

2013 Bayern - Borussia: 5,7 mln

2012 Chelsea - Bayern: 6,2 mln

2011 Barcelona - Manchester United: 6,3 mln

Hiszpania - populacja 46 mln

Hiszpanie kochają piłkę nożną, ale tylko swoją. I to widać w wynikach oglądalności. Mecze bez hiszpańskich drużyn mają niemal trzy razy gorszą widownię.

2016 Real - Atletico: 9,5 mln widzów

2015 Barcelona - Juventus: 8,5 mln (łącznie z kanałem płatnym i regionalnym katalońskim)

2014 Real - Atletico: 11 mln widzów

2013 Bayern - Borussia: 4,1 mln widzów

2012 Chelsea - Bayern: 3,7 mln widzów

2011 Barcelona - Manchester United: 10 mln widzów

Finał Ligi Mistrzów 2013 Finał Ligi Mistrzów 2013 Fot. MICHAEL DALDER REUTERS

Polska - populacja - 38 mln

W Polsce na spadek oglądalności na pewno miał wpływ długi weekend. Z drugiej strony warto zwrócić uwagę jak ogromna różnica dzieli finał, w którym zagrali Robert Lewandowski, Łukasz Piszczek i Jakub Błaszczykowski, od innych meczów.

2016 Real - Atletico: TVP1 - 3 mln

2015 Barcelona - Juventus: TVP1 - 3,3 mln + 400 tys. w NC+

2014 Real - Atletico: TVP1 - 3,2 mln + 300 tys. w NC+

2013 Bayern - Borussia: TVP - 6,9 mln + 600 tys. w NC+

2012 Chelsea - Bayern: 3 mln (Polsat)

2011 Barcelona - Manchester United: 3,6 mln (Polsat)

Zinedine Zidane Zinedine Zidane STEFAN WERMUTH/REUTERS

Sześć największych krajów UE - 355 mln

Z danych dla sześciu największych krajów Unii Europejskiej wynika, że ogromne znacznie dla oglądalności Ligi Mistrzów ma skład finału. Ciekawe, że najlepszy wynik miał finał z udziałem dwóch drużyn z Budesligi. Stało się tak nie tylko dzięki Niemcom, ale też i Polakom. Kibice z tych dwóch krajów stanowili niemal 64 proc. wszystkich widzów meczu w sześciu największych krajach Unii Europejskiej.

2016 Real - Atletico: 38,5

2015 Barcelona - Juventus: 42,4

2014 Real - Atletico: 38,4

2013 Bayern - Borussia: 48,2

2012 Chelsea - Bayern: 45,5

2011 Barcelona - Manchester United: 43,2

Super Bowl 50 Super Bowl 50 MICHAEL FIALA/REUTERS

To wciąż nie jest europejski Super Bowl

Finał Ligi Mistrzów porównuje sie często do Super Bowl w USA. Z danych przedstawionych wcześniej widać jednak, że zainteresowanie najważniejszym meczem Champions League w Europie jest dużo mniejsze niż finałem NFL w USA. Stany Zjednoczone mają o wiele mniejszą populację niż Stary Kontynent, ale Super Bowl ogląda średnio 112-114 mln widzów. W całej Europie najbardziej oglądany finał Champions League ostatnich lat (ten z 2013 r.) zgromadził 63,7 mln widzów jak podały niemieckie media.

Oczywiście UEFA podaje dużo wyższe dane dla całego świata - 180 mln widzów - ale opiera się w tym jedynie na swoich szacunkach. Bardzo mocno zawyżonych.