Magazyn "Forbes" opublikował zestawienie najbardziej wartościowych marek wśród drużyn sportowych. Żaden piłkarski zespół nie znalazł się w pierwszej trójce. Drużyny z aż trzech różnych dyscyplin wycenia się w tej chwili wyżej. Lider rankingu wręcz zdeklasował pozostałe marki.
Pierwszą dziesiątkę otwiera amerykańska drużyna baseballowa, która gra w centralnej dywizji National League. Markę zwycięzcy World Series z 2016 roku wyceniono na 457 milionów dolarów. To wzrost aż o 38.5 procent w stosunku do poprzedniego roku.
Druga drużyna reprezentująca baseball. Boston Red Sox grają we wschodniej dywizji American League. Ostatni raz mistrzem World Series była w 2013 roku, ale wciąż jej marka wyceniana jest bardzo wysoko. W tym roku osiągnęła wartość 458 milionów dolarów. Wzrost o 15.1 proc.
Mimo, że drużyna NBA z Nowego Jorku przed sezonem straciła swoją największą gwiazdę: Carmelo Anthony'ego, to wciąż jest jedną z największych marek na świecie. Jej wartość wzrosła w ciągu roku o 13 procent. Obecnie wynosi 505 milionów dolarów.
Real Madryt nie miał sobie równych w świecie futbolu przez ostatnie dwa lata. Dwukrotnie wygrał Ligę Mistrzów, raz Klubowe Mistrzostwa Świata (w grudniu pewnie wygra po raz drugi), ale w zestawieniu najbardziej wartościowych marek zajmuje dopiero siódme miejsce. Marka "Królewskich" wyceniana jest na 510 milionów dolarów. W zeszłym roku była wyższa o 2,1 proc.
Zwycięstwo w najbardziej wartościowych rozgrywkach świata - bo na takie wycenia się "Super Bowl" - sprawia, że wartość marki New England Patriots wzrosła o 20,2 proc. Wyceniono ją na 518 milionów dolarów.
Drugi hiszpański klub piłkarski w tym zestawieniu. Marka Barcelony, w przeciwieństwie do Realu Madryt, wzrosła o nieco ponad 5 procent. W tej chwili wyceniana jest na 537 milionów dolarów.
Odbudowa zespołu wielomilionowymi transferami na czele projektu z Jose Mourinho, a także pomniejszy sukces w Europie (zwycięstwo w Lidze Europy) sprawiły, że marka "Czerwonych Diabłów" w końcu wystrzeliła w górę. W ciągu roku wzrosła o 12,8 proc. Z wartością 564 milionów dolarów jest najcenniejszą marką wśród zespołów piłkarskich.
Miejsce zespołu Los Angeles Lakers na podium może zaskoczyć wielu fanów, którzy już nie pamiętają sportowych sukcesów tego zespołu. Choć Lakers ostatni raz mistrzostwo w NBA zdobyli w 2010 roku, to ich marka wciąż jest ceniona. Wzrosła w ciągu roku o 9 procent i jest wyceniana na 595 milionów dolarów.
Marka najpopularniejszego zespołu baseballowego w Ameryce jest wyceniana na 688 milionów dolarów. W zeszłym roku wzrosła o 4,2 proc.
Zespół z NFL od dwóch lat rządzi w rankingach najbardziej wartościowych zespołów sportowych na świecie. Nic dziwnego, że to marka Dallas Cowboys wyceniana jest najwyżej. W tym roku zdeklasowała pozostałe marki osiągając wartość 896 milionów dolarów. Przez rok jej wartość wzrosła o 55,3 proc!