Piłka nożna. "Barcelona sprzedała swoją wyjątkowość"

Johan Cruyff, legendarny piłkarz Barcelony, wyraził rozczarowanie postawą klubu, który zgodził się podpisać umowę sponsorską z Fundacją Kataru. - Sprzedaliśmy naszą wyjątkowość za raptem sześć procent budżetu - grzmi Holender.

Umowa z Fundacją Katarską opiewająca na 30 milionów euro rocznie obowiązywać będzie obie strony do sezonu 2015/16. Zgodnie z postanowieniami kontraktu, na koszulkach Katalończyków widnieć będzie, obok logo UNICEF, reklama instytucji założonej przez Szejka Hamada Bin Khalifa Al Thaniego, władcę Kataru.

Johan Cruyff uważa, że umowa nie była potrzebna, a klub mógł poradzić sobie z problemami finansowymi w inny sposób, niż sprzedając swoją wyjątkowość. Do tej pory Barcelona szczyciła się mianem klubu, który nie ma żadnego logo sponsora na koszulce.

- Jesteśmy drużyną wyjątkową. Nikt inny w historii piłki nożnej nie opierał się pokusie sprzedaży miejsca na trykotach. A teraz sprzedaliśmy naszą wyjątkowość za raptem sześć procent budżetu - powiedział gorzko Johan Cruyff, legenda klubu z Katalonii.

- Rozumiem, że mamy aktualnie problemy finansowe, ale są inne sposoby na zarobienie pieniędzy. Sprzedaż miejsca na koszulce pokazuje, że nie jesteśmy kreatywni, że jesteśmy wulgarni w swoich poczynaniach - dodał Holender.

- Jeśli sprawy idą tak źle, to może powinniśmy jeszcze zerwać umowę z UNICEF i odciąć się od wszystkich wartości, które propaguje, no bo przecież płacimy im za to, że są na naszych koszulkach - zakończył Johan Cruyff.

Katar wchodzi da Barcelony

Ludziom w potrzebie Barcelona nie odmówi

Jak będą wyglądały koszulki Barcelony?

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.