Aplikacja Fotball LIVE
  POBIERZ

Primera Division. Le Monde przegrał proces z Barceloną

Francuska gazeta zapłaci FC Barcelonie 15 tys. euro odszkodowania za straty wywołane artykułem opublikowanym w 2006 r. Zasugerowano w nim, że kataloński klub kontaktował się z doktorem Eufemiano Fuentesem, jednym z głównych bohaterów dopingowej afery Puerto.
Poniedziałkowy wyrok utrzymuje wcześniejszą decyzję barcelońskiego sądu, który w pierwszej instancji orzekł, że artykuł spowodował straty w wizerunku klubu. "Le Monde" się odwołał, w poniedziałek apelację odrzucono.

"Nawet jeśli uznamy, że artykuł powstał w związku z troską o interes publiczny, to opublikowane informacje były niewiarygodne, zawierały nieścisłości i nie zostały sprawdzone" - czytamy w uzasadnieniu.

Artykuł w "Le Monde" oparto o prywatne dokumenty należące do doktora Fuentesa, głównego bohatera wielkiej afery dopingowej w kolarstwie.

"Rzetelność dziennikarzy i dobór źródeł były niewystarczające. Nie mogą uzasadnić tez artykułu, który był na tyle poważny i społecznie istotny, że w poważny sposób mógł zdyskredytować klub" - napisano w uzasadnieniu wyroku.



Iker Casillas: ? To wstyd, że przegraliśmy