Sponsorzy na koszulkach. W Premier League zarabiają najwięcej

Kluby angielskiej Premier League zarobiły najwięcej na sprzedaży miejsca reklamowego na swoich koszulkach i liga awansowała na pierwsze miejsce w rankingu firmy konsultingowej Sport+Markt opublikowanym w czwartek.

20 klubów Premier League ma na sezon 2010/2011 podpisane umowy ze sponsorami na reklamę na strojach na kwotę 128 milionów euro. To wzrost w przeciągu roku aż o ponad 35 mln. Dotychczasowy lider rankingu - Bundesliga ma zakontraktowane 118,5 mln (rok temu 108 mln). Na trzecim miejscu znalazła się włoska Serie A (65,9 mln), potem francuska Ligue 1 (58,8), a na piątym miejscu hiszpańska Primera Division (57,5 mln).

Gareth Moore, dyrektor brytyjskiego oddziału Sport+Markt, uważa, że kwoty umów sponsorskich pokazują, że firmy finansowe zaczynają wychodzić z kryzysu, a spory udział w rynku zaczynają mieć bukmacherzy. - Premier League jest jak zwykle pierwszym kierunkiem, dla firm, które chcą reklamować się na koszulkach, właśnie za swój międzynarodowy charakter - mówi Moore.

Serie A jest jedyną ligą z czołówki, która zanotowała spadek zysków z reklam na koszulkach (z 74 mln euro na 65,9), a jest to po części efekt tego, że Lazio i Fiorentina nie mają żadnego sponsora na swoich strojach. Problemy ze znalezieniem chętnych do umieszczania reklam na koszulkach mają cały czas kluby hiszpańskie, ale zdaniem Sport+Markt, gdyby Barcelona zdecydowała się na umieszczenie loga jakiejś firmy na swoich strojach, liga awansowałaby na trzecie miejsce w rankingu. Na razie na koszulkach katalońskiego klubu jest logo Unicefu, a Barcelona płaci za to rocznie 1,5 mln euro.

W rankingu klubów na czele są Manchester United, któremu gigant ubezpieczeniowy AON płaci rocznie 23,6 mln euro oraz Liverpool, który tyle samo dostaje od banku Standard Chartered. Na trzecim miejscu jest Real Madryt z wartą 23 mln euro umowa z firmą bukmacherską bwin.

Sport.pl na Facebooku! Sprawdź nas ?

Więcej o:
Copyright © Agora SA