Premier League otrzyma jeszcze więcej pieniędzy od sponsora

Firma Barclays zgodziła się zapłacić prawie 50 procent więcej za odnowienie umowy sponsorskiej z Premier League. Przez następne trzy lata angielska liga dostanie od banku 120 milionów funtów.

Trzeci bank pod względem wielkości w Anglii jest tytularnym sponsorem Premier League od 2001 roku. Przez następne trzy lata, od sezonu 2013/14 angielska liga otrzyma 120 milionów funtów (185 milionów euro). To wielki skok - poprzednia umowa opiewała na kwotę 82 milionów funtów (135 milionów euro).

W ostatnim czasie bank przechodził bardzo trudny okres - za manipulowanie stopą Libor w latach 2005-09 Barclays został ukarany przez regulatorów rynku usług finansowych w USA i W. Brytanii łączną grzywną w wys. 450 mln dolarów.

Barclaysowi zarzuca się, że między jesienią 2007 r., a wiosną 2009 r. w okresie kryzysu na finansowych rynkach zabiegał o utrzymanie statusu niezależnego banku i zatajał informacje o niektórych zobowiązaniach rzutujących na koszty zaciągania przez niego międzybankowego kredytu, przez co wypaczał Libor i sprawiał wrażenie, że jego kondycja była lepsza.

Po tych wydarzeniach Bob Diamond, który regularnie wręczał trofeum najlepszej drużynie Premier League zrezygnował z funkcji dyrektora wykonawczego.

Kolejna lukratywna umowa po sprzedaży praw telewizyjnych

Nowy kontrakt sponsorski to kolejny wielki zastrzyk finansowy, który w ciągu miesiąca zapewniła sobie Premier League. Całkiem niedawno prawa do transmitowania meczów najwyższej klasy rozgrywkowej w Anglii w latach 2013-16 zostały sprzedane koncernom Sky i British Telecom za ponad 3 miliardy funtów, co oznacza 70 procentowy wzrost w stosunku do ostatnich trzech sezonów.

A w Ekstraklasie...

Sponsor tytularny najwyższej klasy rozgrywkowej w Polsce, firma T-Mobile, płaci Ekstraklasie za jeden sezon 20 milionów złotych. Suma ta może zwiększyć się w przypadku sukcesów drużyn w europejskich pucharach.

Ile kosztują natomiast prawa do transmitowania spotkań T-Mobile Ekstraklasy? Przed rokiem Canal+, Polsat i Eurosport zapłaciły za trzyletnią umowę ponad 300 milionów złotych. Sky i British Telecom wykładają 60 razy więcej.

Zero kontrowersji, żartów i luzu? To nie Facebook/Sportpl ?

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.