Aplikacja Fotball LIVE
  POBIERZ

Lewandowski najpopularniejszym Polakiem na Facebooku. Jak do tego doszło?

Profil Roberta Lewandowskiego w największym serwisie społecznościowym świata ma już prawie 1,2 miliona fanów. Jak do tego doszło? 28 maja na stronie najlepszego polskiego napastnika pojawiło się ponad 500 tysięcy nowych subskrybentów. - Za całą operacją stoi firma Nike, sponsor Roberta - tłumaczy Cezary Kucharski.
Profil Sport.pl na Facebooku - 128 tysięcy fanów. Plus jeden? ?

Robert Lewandowski to drugi Polak po Kubie Wojewódzkim, który na Facebooku zebrał ponadmilionową liczbę fanów. Gwiazdor TVN pod koniec stycznia usunął jednak swój fanpage, tłumacząc, że 'ma dość świrów, maniaków i brudu' (obecnie na nowym fanpage'u Wojewódzkiego jest 293 tysiące fanów). Wśród polskich sportowców jeszcze dwa tygodnie temu największą popularnością cieszył się Piotr Żyła (obecnie 597 tys.).

Ofensywa Lewandowskiego

Napastnik Borussii Dortmund 20 maja świętował na swoim profilu 500 tysięcy fanów. Osiem dni później społeczność skupiona wokół Lewandowskiego podwoiła się (statystyki pokazują, że 28 maja przybyło mu 540 128 nowych subskrybentów). Czy ponad 100-procentowy wzrost zainteresowania to efekt gry w finale Ligi Mistrzów? A może na liczbę fanów przełożyła się wciąż niezakończona saga transferowa?

To niemożliwe. Jak pokazują statystyki, o Polaku było najgłośniej w kwietniu - po czterech bramkach w półfinale Ligi Mistrzów strzelonych Realowi Madryt. Jego strona powiększyła się wtedy o 46 tys. nowych fanów. - Kolejny największy wzrost odnotowaliśmy 12 kwietnia, czyli w dniu losowania par półfinałowych Champions League. Wcześniejszy poślizg o jedną dobę w maksymalnym przyroście fanów można tłumaczyć tym, że mecz skończył się późno w nocy, a wzrost mniej zaangażowanych sympatyków podsycały relacje w mediach dzień po sensacyjnym półfinale - tłumaczy Oskar Berezowski, główny analityk NapoleonCat.com.

Pomoc Nike

Po finale Ligi Mistrzów Lewandowski wziął udział w kampanii promującej nowy model piłkarskich butów firmy Nike. Polak, obok Wayne'a Rooneya i Neymara jest główną twarzą akcji promocyjnej. Na globalnym profilu Nike Football, zrzeszającym prawie 19 milionów fanów zamieszczono kilka fotografii napastnika Borussii Dortmund, większość obudowano w linki kierujące do oficjalnego profilu Polaka. Następnie do konta Lewandowskiego dodano liczbę fanów, zgromadzonych na nieoficjalnych kontach.

- Doskonale wiemy, ile like'ów zebrał powiększony oficjalny profil Roberta. Dołączyliśmy do niego nieoficjalne konta, bo taką możliwość dał Facebook. Ma w swoim regulaminie zapisy, które na to pozwalają. Za operacją tą stał sponsor Roberta, firma Nike - mówi Sport.pl Cezary Kucharski, agent piłkarza.

W tym momencie w największym społecznościowym serwisie świata istnieją dwie duże strony polskiego napastnika - oficjalny fanpage (1.186.127) i strona wikipedyczna, którą polubiło 348.265 użytkowników.

Najpopularniejsi sportowcy na Facebooku

. liczba fanów*
1. Cristiano Ronaldo 57.750.980
2. Lionel Messi 45.677.962
3. David Beckham 27.282.010
4. Michael Jordan 22.972.027
5. Kaka 22.496.069
6. Kobe Bryant 16.282.947
7. John Cena 14.727.720
8. LeBron James 14.176.742
9. Anders Iniesta 13.274.756
10. Roger Federer 12.855.751
*stan na 6 czerwca 2013

Lewandowski w tym momencie plasuje się około 80. miejsca. Po przejściu Maria Goetzego do Bayernu Polak awansował na pierwsze miejsce w drużynie Borussii Dortmund (Marco Reus ma 15 tys. fanów mniej). Jeśli Lewandowski przeniesie się do Monachium, w liczbie fanów będzie ustępował tylko swojemu byłemu koledze z BVB.

Wśród polskich sportowców za Lewandowskim plasują się Piotr Żyła (596.976), Jakub Błaszczykowski (314.989), Łukasz Piszczek (214.675) i Agnieszka Radwańska (180.976).

Liczba:

21 tysięcy - tyle średnio nowych fanów przybywa dziennie na profilu Cristiano Ronaldo



  
Aplikacja Fotball LIVE
  POBIERZ