Aplikacja Fotball LIVE
  POBIERZ

PZPN przystąpił do ataku w sprawie orzełka. Kpi z kibiców

Polski Związek Piłki Nożnej, pod naciskiem opinii publicznej, przywrócił godło narodowe na koszulki reprezentacji Polski, ale jego przedstawiciele nie chcą dać za wygraną. W ostatnim wydaniu oficjalnego pisma związku, wszystkich, którzy się tego domagali, ironicznie nazywają ?oburzonymi patriotami?
Oficjalne pismo PZPN nazywa się "Polska Piłka", a jego najnowszy numer został wydany 21 grudnia. W nim, prezes związku Grzegorz Lato skarży się m.in. na to, że w kraju zbyt mało mówiło się o wielkim sukcesie jego organizacji, jakim było otrzymanie prestiżowej nagrody UEFA Marketing Awards za osiągnięcia marketingowe w 2011 roku.

W numerze znajdziemy też m.in. relacje z ostatniego meczu towarzyskiego reprezentacji Polski, z ekipą narodową Bośni i Hercegowiny do lat 23. Co ciekawe, pod artykułem dotyczącym spotkania, jest również uwaga związana z ponownym pojawieniem się na koszulkach biało - czerwonych, godła narodowego czyli orła w koronie. W tej sprawie w "Polskiej Piłce" czytamy : "Przeciwko Bośni i Hercegowinie zawodnicy reprezentacji Polski zagrali w takich koszulkach, jakich żądali "oburzeni patrioci". W efekcie mamy dwa orły (a nie orzełki), co jest ewenementem na skale światową."

Tym samym PZPN kpi poniekąd z prezydenta Bronisława Komorowskiego, premiera Donalda Tuska czy tysięcy polskich kibiców, którzy domagali się powrotu godła narodowego na koszulki Polaków. Początkowo piłkarski związek chciał bowiem, by podczas Euro 2012 na strojach kadrowiczów godła nie było, a zamiast niego miało znajdować się tam jedynie logo reprezentacji.

Bez orzełka, polscy piłkarze wystąpili nawet w przegranym meczu towarzyskim Włochami we Wrocławiu, ale po masowych protestach, PZPN ostatecznie się z pomysłu wycofał. Prezes Lato oficjalnie kibiców przepraszał, a ubolewanie z powodu całej sytuacji wyraził też Piotr Gołos dyrektor departamentu spraw zagranicznych, marketingu i PR. W najnowszym numerze Polskiej Piłki pisze on jednak m.in.: "Perturbacje, towarzyszące projektowi wprowadzania na koszulki nowego znaku reprezentacji, oprócz oczywistych błędów w komunikacji całego procesu, spowodowane były ewidentnym kryzysem wizerunku i reputacji organizacji, która tę zmianę zaproponowała bardzo niechętnie, czy wręcz wrogo nastawionemu do siebie otoczeniu" I dalej "Z tego powodu PZPN musi liczyć się w kraju ze szczególnie krytycznym, a chwilami nawet rażąco nieobiektywnym stosunkiem do swoich działań ze strony mediów, kibiców i polityków. W takiej atmosferze żadne, nawet najlepsze rozwiązania nie mają szans na w pełni obiektywną ocenę, akceptację i skuteczne wdrożenie"

Z reprezentacją na dobre i na złe Facebook Polska biało-czerwoni  ?


  
Aplikacja Fotball LIVE
  POBIERZ