To oznacza, że browar będzie sponsorował mistrzostwa świata i Puchary Konfederacji w Brazylii, Rosji i Katarze.
AB InBev, oprócz Budweisera produkujące marki Stella Artois, Beck's i Brahma, nie zdradza, ile trzeba było zapłacić FIFA.
- To była znacząca suma - mówi jednak oficer marketingowy, Chris Burggraeve.
Główni partnerzy mundialu zapłacili za prawa do MŚ w RPA po ok. 100 mln dol. Jednym z nich był Budweiser.
Budweiser wszedł na rosyjski rynek w zeszłym roku. W ostatnich miesiącach pojawił się w Brazylii. Sponsoring największej imprezy piłkarskiej ma mu pomóc umocnić pozycję na tych rynkach.
W 2022 r. w Katarze Budweiser już po raz dziesiąty będzie oficjalnym piwem mistrzostw. Można go znaleźć w niektórych hotelowych barach Środkowego Wschodu.
- Kraj gospodarz to ważna część decyzji. Ale kluczowy jest wpływ na globalną widownię - powiedział Burggraeve. W RPA mieliśmy wspaniały rok. Nie jest to jednak dla nas znaczący rynek.