Aplikacja Fotball LIVE
  POBIERZ

Wygraj Ligę. Poradnik dla początkujących. Jak stworzyć drużynę?

W Wygraj Ligę każdy może poczuć się jak Prezes własnej drużyny ekstraklasy. W poniższym artykule przedstawiamy, jak w prosty sposób dołączyć do gry i stworzyć swoją własną drużynę w Wygraj Ligę.
Startuje nowy sezon Wygraj Ligę. 25 000 złotych w puli nagród ?

Rejestracja

Jeżeli już grałeś w Wygraj Ligę lub masz konto Gazeta.pl (w tym pocztę Gazeta.pl, wystarczy, że zalogujesz się na swoje konto.

Jeżeli grasz po raz pierwszy, przejdź na stronę rejestracji.

Możesz zarejestrować się na trzy sposoby
1) zakładając nowe konto Gazeta.pl,
2) logując się przez Facebook,
3) logując się przez konto Google



Tworzenie drużyny

Tworzenie Twojej drużyny obejmuje dwa kroki. W pierwszym z nich podajesz dane Twojej drużyny:
1) unikalną nazwę drużyny,
2) decydujesz, czy pokazać innym Graczom Twój nick (login) czy imię i nazwisko,
3) możesz wgrać swoje zdjęcie (avatar).
Wybierasz także swoje województwo oraz drużynę z ekstraklasy lub I ligi, której kibicujesz (dzięki temu weźmiesz udział w klasyfikacjach województw i klubowej)



Budowanie składu

W drugim kroku Tworzenia Drużyny wybierasz 15 piłkarzy z klubów ekstraklasy, którzy będą dla Ciebie punktować. Wśród nich wybierasz 2 bramkarzy, 5 obrońców, 5 pomocników i 3 napastników

Pamiętaj, że z jednego klubu ekstraklasy możesz mieć maksymalnie trzech piłkarzy.

Do wyboru (kupna) piłkarzy służy lista transferowa widoczna po prawej stronie ekranu. Dzięki filtrom (ceny, pozycji, klubu, nazwisko) oraz sortowaniu (m.in. wg ceny, popularności w grze) możesz znaleźć wybranych piłkarzy do swojego składu.

Na starcie dysponujesz budżetem transferowym w wysokości 25 mln zł (1). Kupieni zawodnicy określają wartość Twojej drużyny (2). Na początku tworzenia drużyny możesz także skorzystać z automatycznego dobrania piłkarzy do składu (3).




By "kupić" piłkarza skorzystaj z dwóch możliwości:
1) przeciągnij piłkarza z listy transferowej na boisko,
2) zaznacz box obok nazwiska piłkarza na liście transferowej.

By usunąć piłkarza ze składu, wykorzystać przycisk X (3). Jeżeli chcesz zobaczyć kartę piłkarza (informacje), kliknij dwa razy na nazwisko piłkarza na liście transferowej lub na przycisk I (4).



W trakcie budowania drużyny niektórzy piłkarze mogą stać się nieaktywni (nie będziesz miał możliwości ich kupienia). Dzieje się tak, gdy osiągniesz limit trzech piłkarzy z jednego klubu; nie będzie Cię stać (budżet) na zakup danego piłkarza bądź będziesz miał już wszystkich piłkarzy z danej formacji.

Po skompletowaniu drużyny zatwierdź wybór przyciskiem "Zakończ kompletowanie drużyny".

Uwaga: Do startu pierwszego meczu edycji (20. kolejka Ekstraklasy, piątek 13 lutego godz.18) możesz dowolnie kształtować skład. Nie obowiązują limity transferów (w kolejnych oknach transferowych pomiędzy kolejkami, za trzeci i każdy kolejny transfer - pobierana jest prowizja w wysokości 4 punktów z Twojej puli zdobytych punktów).

Ustawienie jedenastki na kolejkę

By zgłosić drużynę do kolejki musisz ustawić skład podstawowy, ławkę rezerwowych oraz wybrać kapitana i wicekapitana drużyny.

To ważne, bo w kolejce punktują dla Ciebie gracze składu podstawowego. Rezerwowi mogą zapunktować tylko wtedy, gdy nie zagra w meczu danej kolejki któryś piłkarz ze składu podstawowego (z wyjątkiem, że rezerwowy bramkarz może zastąpić tylko bramkarza ze składu podstawowego). Ważne jest także w jakiej kolejności ustawisz rezerwowych - numer porządkowy (1., 2., 3.) określa, który z rezerwowych zastąpi niegrającego piłkarza jako pierwszy.

By wprowadzić rezerwowego do gry i zastąpić nim zawodnika ze składu podstawowego możesz:
1) przeciągnąć piłkarzy pomiędzy ławką rezerwowych i pierwszym składem,
2) użyć przycisków zmiany
W ten sam sposób możesz zmienić ustawienie drużyny - zamiana napastnika z ławki z obrońcą ze składu podstawowego zmieni Twoje ustawienie z domyślnego 4-4-2 na 3-4-3



By wybrać kapitana (punktuje podwójnie w kolejce) oraz wicekapitana (punktuje podwójnie, gdy nie zagra kapitan) użyj listy wyboru znajdującej się pod składem. Odpowiednie oznaczenia (C oraz V) znajdą się przy wybranych piłkarzach.

Może się zdarzyć, że Twój piłkarz nie może zagrać w najbliższej kolejce (np. pauza za kartki, kontuzja) lub nie jest pewny gry (np. powrót do zdrowia). Taki piłkarz będzie odpowiednio oznaczony czerwonym (nie zagra) lub pomarańczowym (może nie zagrać) wykrzyknikiem.



Gdy zakończysz ustawianie drużyny potwierdź zmiany przyciskiem Potwierdź Skład. Gratulacje! Twoja drużyna jest zgłoszona do kolejki.

WEJDŹ DO GRY I SPRÓBUJ SWOICH SIŁ JAKO PREZES KLUBU PIŁKARSKIEGO ?