Technologia ROCKER to nowy kanon w narciarstwie [Reklama]

To afrodyzjak dla milionów narciarzy poszukujących nowych wrażeń i komfortu w jeździe. ROCKER połknął carving ze wszystkim, co ten dobrego zrobił dla narciarstwa i łącząc go z doświadczeniami nart freeride osiągnął rewolucyjny efekt.

 

Połączył dynamikę krótkiej narty w ciętym skręcie ze stabilnością w prowadzeniu narty długiej przy dużych prędkościach i w długim skręcie na krawędziach, jednocześnie umożliwiając zjawiskowe pływanie po świeżych śniegach. Jednym słowem - narty z ROCKER'em mogą zaspokoić zarówno apetyt na krótki, jaki i długi skręt w zależności od stopnia zaawansowania w technice narciarskiej. Są przyjazne i uniwersalne. Dzisiaj już nie można się zatrzymać i przespać możliwości, które daje ROCKER. ROCKER to feeling - to nowe rozdanie na scenie narciarskiej. Kto raz na nich zjedzie - początkujący, czy zaawansowany - ten będzie chciał je mieć na własność. Wypożycz ROCKER'a w INTERSPORT Rent... i poczuj rockerowy smak narciarstwa. Włącz się!

 

ROCKER - o co w tym chodzi?

 

Sezon narciarski 2012/13 przynosi w pełnym wymiarze nową technologię w konstrukcji nart, która została zasygnalizowana już wcześniej. To ROCKER. Niektórym ta nazwa może kojarzyć się z burzliwym Rock&Roll'em, innym z komfortem bujanego fotela. Prawda leży pośrodku. Technologia ROCKER to kolejna rewolucja w narciarstwie alpejskim od czasu wprowadzenia nart carvingowych. Odwiecznym problemem narciarzy jest pogodzenie posiadania krótkich nart do jazdy dynamicznym śmigiem i dłuższych do jazdy z większą prędkością i długim skrętem. Narciarz początkujący, na pierwszym etapie swojej przygody z nartami chętniej zapina krótsze narty, a kiedy tylko osiągnie wyższy stopień zaawansowania zaczyna dostrzegać zalety nieco dłuższych nart.

Technologia ROCKER rozwiązuje ten problem obdarowując obydwoma cechami jedne narty. Narty z ROCKER'em posiadają odpowiednio wy-profilowane i nieco uniesione do góry dzioby, a niektóre modele również i tyły. Dzięki temu narciarz, który jedzie z mniejszą prędkością lub krótkim skrętem ma wrażenie komfortowej jazdy, tak jakby jechał na krótkich nartach, gdyż w tym przypadku uniesione dzioby powodują, że kontakt narty ze śniegiem odbywa się na mniejszej powierzchni. Skręty są płynne. Narty łatwo reagują na impuls skrętny i łatwo się nimi manewruje. Jest to duża pomoc dla mniej zaawansowanych narciarzy. Kiedy prędkość jazdy wzrasta, a narciarz zaczyna wykonywać dynamiczne skręty stawiając narty na ich krawędziach, dociskając je mocno do podłoża, podniesione wcześniej ku górze dzioby nart nawiązują kontakt ze śniegiem. Narty zaczynają pracować na całej swojej długości, w pełni wykorzystując długość krawędzi, co zapewnia skuteczne i doskonałe zespolenie narciarza z nartami. Dzięki temu, że kontakt krawędzi nart z podłożem jest zapewniony na dłuższym odcinku, nawet przy jeździe z dużą prędkością, narty stają się bardziej stabilne i idealnie trzymają się podłoża - są pod kontrolą, a szybka jazda zaawansowanego narciarza jest pewna i bezpieczna. ROCKER spowodował, że narty stały się bardziej uniwersalne.

 

Pomysł na ROCKER miłośnicy narciarstwa pozatrasowego podpatrzyli u... surferów. Euforia surfowania po falach morskich jest bowiem bliźniaczo podobna do tej, którą odczuwa narciarz unoszący się na warstwie dwumetrowego puchu. W ten sposób po raz pierwszy w budowie nart amatorskich zastosowano technologię wywodzącą się z kompletnie niezwiązanej ze śniegiem dyscypliny sportu. Lawina ruszyła Jeszcze niedawno dzioby nart o kształcie dzisiejszego ROCKER'a określane były mianem "kaczych" i świadczyły o wyeksploatowaniu nart, będąc sygnałem do zmiany sprzętu. Dzisiaj historia zatoczyła koło, a ROCKER stał się wystarczającym powodem do wymiany nart na nowe. Technologia ROCKER trafiła do większości grup docelowych, skupiających narty o zróżnicowanym przeznaczeniu.

ROCKER na dworze króla Salomona

 

W popularnej grupie nart ALL MOUNTAIN znajdziemy najbardziej wszechstronne narty. Doskonale sprawdzają się one na przygotowanych trasach w dynamicznych skrętach, dzięki stosunkowo krótkiemu promieniowi skrętu. Jednak ze względu na dużą powierzchnię ślizgów, doskonale radzą sobie również poza trasą. Dla tej grupy SALOMON przygotował odmianę ROCKER'a - ALL TERRAIN ROCKER (ROCKER na każdy teren).

 

 

W tym przypadku system ROCKER jest umiejscowiony w obszarze dziobów nart. Strefa docisku do podłoża wynosi 80% w sytuacji obciążenia płaskich nart (obciążając głównie ślizg narty, a nie jej krawędź) i aż 95% podczas skrętu na krawędziach. Dla nart ALL MOUNTAIN - ROCKER jest idealnym rozwiązaniem. Spowodował, że są one jeszcze bardziej uniwersalne.

 

Błyskawicznie reagują na inicjowanie krótkiego skrętu za pomocą rotacji, znakomicie wycinają dłuższe łuki na krawędziach i swobodnie reagują na impuls skrętny w świeżym śniegu. Są przez to jeszcze bardziej komfortowe i bezpieczne.

 

Niektóre narty z tej grupy wraz z wiązaniami mieszczą się w najniższym przedziale cenowym do 1000 zł. Przykładem są narty SALOMON dostępne wyłącznie w sieci INTERSPORT - model ENDURO LXi 750 dedykowany dla mężczyzn.

 

ROCKER przyjął się również w grupie nart do jazdy po przygotowanych trasach, w tym również w niektórych modelach nart sportowych. Dla zwolenników jazdy po idealnie przygotowanych, wyratrakowanych trasach SALOMON przygotował wersję CARVE ROCKER (ROCKER dla nart carvingowych).

 

 

W tej konstrukcji strefa docisku dla obciążonych płaskich nart (obciążając głównie ślizg narty, a nie jej krawędź) wynosi 90%, co w porównaniu z poprzednim kanonem konstrukcyjnym dla tej grupy (100%), ułatwia wykonywanie skrętów inicjowanych rotacją. W przypadku stosowania technik jazdy na krawędziach strefa docisku wynosi już 100%, dając możliwość doskonałego sterowania przy większych prędkościach i w długim skręcie. Obciążona narta przenosi siły skrętne w kierunku dziobów nart, będących swoistym centrum sterowania, umożliwiając wykorzystanie krótkiego promienia skrętu na krawędziach. Jednocześnie ROCKER w dziobach nart zapewnia ich szybszy kontakt z powierzchnią śniegu, decydując, że narty błyskawicznie reagują na impuls skrętny. Lekko podgięte do góry dzioby w przypadku zdecydowanego obciążenia krawędzi nawiążą po prostu szybszy kontakt ze śniegiem.

 

Bardzo atrakcyjnym cenowo przykładem narty z technologią CARVEROCKER, jest wyprodukowany specjalnie dla sieci INTERSPORT, model nart 24 J-Kart .

 

Dzisiaj widać, że technologia ROCKER to nowa jakość w narciarstwie. ROCKER w połączeniu z technologią Carving (mocno taliowane narty o krótkim promieniu skrętu) i doświadczeniami nart z grupy Freeride(narty do jazdy poza przygotowanymi trasami), osiągnął spektakularny sukces. Udało się stworzyć technologię łączącą dynamikę i skrętność krótkiej narty w ciętym skręcie ze stabilnością w prowadzeniu narty długiej przy większych prędkościach, jednocześnie umożliwiając zjawiskowe pływanie w świeżych śniegach. Mniejsza powierzchnia kontaktu ze śniegiem daje wrażenie krótszej i łatwiejszej w manewrowaniu narty, co jest zasadniczym atutem dla narciarzy początkujących. Jednocześnie, jeśli podniosą oni szybko swoje umiejętności opanowując technikę jazdy na krawędziach, to strefa w której narta "pracuje" również się wydłuży zapewniając większy komfort, stabilność i bezpieczeństwo jazdy. ROCKER przynosi radość - to nowe rozdanie na scenie narciarskiej. Przekonaj się o tym sam, wypożycz narty z ROCKER'em w INTERSPORT Rent. Przetestuj kilka modeli, porozmawiaj z ekspertami i... poczuj nową falę w narciarstwie.

 

Więcej na www.rockerski.pl