Uwaga - wiosna! Pokaż nogi!

Sezon narciarki powoli dobiega końca. Niektórzy jeszcze wybierają się poszaleć na lodowcu, inni myślami są już na plaży. Bez względu na to, na jakim etapie jesteś, pora zadbać o nogi. W końcu to dzięki nim masz tyle wrażeń na stoku. Należy im się!

Trening czyni mistrza

Zacznijmy od tego, że nie można teraz spocząć na laurach. Jesteś zadowolona z tego, ja jędrnie prezentuje się twoja łydka? Widzisz, że uda wyraźnie wysmuklało i widać pięknie zarysowane mięśnie? Tylko pozazdrościć. Pamiętaj, by dołożyć wszelkich starań, aby zatrzymać taki stan rzeczy na zawsze.

- Niektórzy mylnie podchodzą do tematu, że tuż po wyjeździe na narty powinniśmy odpocząć. Owszem, możemy sobie dać dzień czy dwa na regenerację, ale nie popadajmy w przesadę. Skoro już się rozruszaliśmy i przyzwyczailiśmy do stałego wysiłku, kontynuujmy ? mówi trener osobisty Michał Ficoń.

Co to oznacza w praktyce? Biegajmy, trenujmy, grajmy w tenisa i nie oszczędzajmy się. Najlepsze efekty otrzymamy wtedy, kiedy połączymy trening kardio z siłowym. Warto postawić na ćwiczenia, które angażują duże mięśnie: przysiady, wykroki, martwy ciąg, dzień dobry.

warzywa warzywa fot. shutterstock

Jedz brokuły!

Bez diety cudów nie ma.

Niektórzy ludzie wychodzą z takiego założenia: ?Dużo ćwiczę, więc mogę jeść co mi się tylko podoba?. Nic bardziej mylnego. Specjaliści od fitnessu przyznają, że właściwy sposób odżywiania jest nawet ważniejszy od treningu samego w sobie.

Jeśli zależy ci na ładnej definicji nóg, postaraj się ograniczyć cukier. Nasz organizm nie jest przystosowany do tego, by go magazynować i nadmiar przekształca w tkankę tłuszczową.

-        Najważniejsze jest to, by nie kusić się na cukier wieczorem. Nie mówię tutaj wyłącznie o słodyczach. Powinniśmy zrezygnować również z owoców ? mówi Greg Smith, trener osobisty z Londynu. ? Panie często mylnie podchodzą do tematu: kiedy mają ochotę na coś lekkiego, sięgają po jogurt i owoc. Łączą cukry proste, białko i tłuszcz, a to nie jest dobra mieszanka wieczorem. Lepiej zjeść kawałek kurczaka i brokuły ? wyjaśnia.

Brokuły nie tylko zawierają sporo witamin i mają mało kalorii, ale także mogą lekko obniżyć poziom estrogenu za sprawą tajemniczego składnika o nazwie DIM, który można odnaleźć również w innych warzywach kapustowatych.

Wysoki poziom estrogenu może być jedną z przyczyn odkładania się tkanki tłuszczowej w okolicy ud, a także ramion.

Skóra gładka jak jedwab

Czy możemy usłyszeć milszy komplement niż: ?Kochanie, twoja skóra jest miękka jak jedwab!?? Żeby tak się stało, warto zadbać nie tylko o trening czy dietę, ale pomyśleć o różnych zabiegach kosmetycznych: depilacja, peeling, dobry balsam.

Tutaj liczy się konsekwencja i wytrwałość. Warto już dziś zadbać o skórę, jeśli chcemy za kilka tygodni dumnie wskoczyć w szorty i prezentować kształty, które udało nam się wyrzeźbić podczas wielu godzin ciężkiej pracy na stoku.

Stopy/ leczniczy pedicure Stopy/ leczniczy pedicure Fot. Shutterstock

Zadbaj o stopy

Jeszcze jedno: stopy! Mówimy o nich na końcu, a wcale nie są najmniej ważne. Przygotuj sobie gorącą kąpiel, rozluźnij się, a potem pozbądź się nieznośnego naskórka. ?Otwórz? paznokcie, by je dokładnie oczyścić, opiłuj i pomaluj w wiosenne barwy! Od razu poczujesz się tak, jakby twoje stopy były lżejsze o kilka kilogramów!

Z tak przygotowanymi nogami możesz ruszyć ze stoku na plażę!