Forma

  • Przygotowanie do nadchodzącego sezonu narciarskiego
  • Uwaga - wiosna! Pokaż nogi!

    Uwaga - wiosna! Pokaż nogi!

    Sezon narciarki powoli dobiega końca. Niektórzy jeszcze wybierają się poszaleć na lodowcu, inni myślami są już na plaży. Bez względu na to, na jakim etapie jesteś, pora zadbać o nogi. W końcu to dzięki nim masz tyle wrażeń na stoku. Należy im się!

  • Jak szybko po ciąży można wrócić na stok
  • Wróć do formy na wiosnę Cz. II - trening
  • Wróć do formy na wiosnę - cz. I Dieta

    Wróć do formy na wiosnę - cz. I Dieta

    Trzeba przyznać, że momentami zima dała nam w kość. Silne mrozy zniechęcały do aktywności, a jednocześnie coraz chętniej sięgaliśmy po kaloryczne przekąski, wmawiając sobie, że potrzebujemy energii do działania. Jaki jest efekt? Niektórzy z nas już zdecydowali: czas wziąć się w garść i wrócić do formy! Tylko jak to zrobić?

  • Jedziesz na narty - zadbaj o cerę!

    Jedziesz na narty - zadbaj o cerę!

    Nieodłącznym rytuałem każdego narciarza jest smarowanie. Oczywiście w pierwszej kolejności dbamy o swoje deski ale twarz i dłonie też wymagają naszej pielęgnacji. Zwłaszcza ta pierwsza jest wystawiana zadziałanie mrozu, wiatru i zimnego powietrza przez długie godziny naszych szaleństw na stokach. Jak zatem dobrać odpowiedni krem? Oto słów kilka w tym temacie.

  • Przygotowanie do sezonu - ćwiczenia. Część  4 "Stretching  statyczny  przy  użyciu wałka"
  • Przygotowanie do sezonu - ćwiczenia. Część 3 "Trening wytrzymałościowy"

    Przygotowanie do sezonu - ćwiczenia. Część 3 "Trening wytrzymałościowy"

    Trzecia część programu treningowego rozwija siłę mięśni i wytrzymałość. Jest ona podzielona na sekcje i angażuje całe ciało - klatkę piersiową, plecy, ramiona /przedramiona i nogi, ale przede wszystkim skupia się na głównym mięśniu na danym obszarze. Trening koncentruje się na dwóch różnych zestawach ćwiczeń dla każdej z wymienionych części ciała - ćwiczenia w stabilnych pozycjach z dodatkowymi obciążnikami oraz ćwiczenia siłowe wykorzystujące własną masę ciała, które mogą być wykonywane w mniej stabilnych pozycjach. Po każdym zestawie ćwiczeń odpoczywamy przez 60 sekund. Wykonujemy te ćwiczenia w podanej kolejności i w cyklach.

  • Przygotowanie do sezonu - ćwiczenia. Część 2 "Kluczowe ćwiczenia wzmacniające"

    Przygotowanie do sezonu - ćwiczenia. Część 2 "Kluczowe ćwiczenia wzmacniające"

    Druga część programu treningowego składa się z siedmiu ćwiczeń. Jest podzielona na sekcje w oparciu o zaangażowane grupy mięśni i rozwój ich specyficznych reakcji i zdolności. Pierwszy zestaw ćwiczeń angażuje mięśnie tułowia, czyli kluczowe mięśnie głębokie niezbędne dla zachowania odpowiedniej postawy i poruszania się. Ćwiczenia 5 i 6 koncentrują się na utrzymywaniu równowagi i koordynacji. Ostatnie ćwiczenie rozwija zręczność i szybkość. Zaleca się wykonywanie ćwiczeń jedno po drugim w cyklu; powtarzaj każde w drugiej serii.

  • Przygotowanie do sezonu - ćwiczenia. Część I "Rozgrzewka"

    Przygotowanie do sezonu - ćwiczenia. Część I "Rozgrzewka"

    Program treningowy przygotowany przez Jakuba Wurzela, regionalnego managera fitness w Holmes Place w Czechach, koncentruje się na treningu fizycznym przygotowującym do uprawiania sportów zimowych. Składa się z pięciu części. Każda część odgrywa ważną rolę. Na początku należy przygotować i pobudzić do działania mięśnie w celu wykonywania dalszych ćwiczeń. Poniżej przedstawione są dwa zestawy ćwiczeń mające na celu wzmocnienie mięśni głębokich, zwiększenie ich siły oraz wytrzymałości. Pod zakończeniu każdej sesji ważne jest, by rozciągnąć i rozluźnić mięśnie, które były zaangażowane w ćwiczenia.

  • W podróży też możesz jeść zdrowo

    Święta to nie tylko czas, który spędzisz z rodziną przy stole. Sporo z nas decyduje się na wyjazdy na narty. Co zrobić, żeby w podróży nie zajadać się chipsami czy nie skusić się na postój w McDonald's? Mamy garść porad.

  • Alkohol na stoku - pić czy nie pić?

    Alkohol na stoku - pić czy nie pić?

    Wyjazd na narty to nie tylko aktywna rozrywka, na którą czekasz przez wiele miesięcy, ale także okazja do tego, by spotkać się z bliskimi i spędzić z nimi czas. A jak wiadomo, gdzie są znajomi, rozmowy i zabawa, tam często pojawia się alkohol. Czy jednak narty i grzaniec to bezpieczne połączenie?

  • Jak przeżyć na stoku

    Jak przeżyć na stoku

    Uszkodzone łąkotki, zerwane więzadła i pęknięte kości - to może nas spotkać podczas zimowego wypadu na narty czy snowboard. Jak uchronić się przed groźnym urazem? - Rozmowa z dr Urszulą Zdanowicz

  • Skóra kontra zima

    Skóra kontra zima

    Stok może być bardziej niebezpieczny niż gorąca plaża. Nie daj się więc zwieść i stosuj zimowe kosmetyki z filtrem. Ochronią nie tylko przed niebezpiecznym promieniowaniem, ale także przed wiatrem i zimnem.

  • Kosmetyczny niezbędnik narciarza

    Wybierając się zimą na urlop, pamiętajmy o spakowaniu ochronnych kosmetyków. Dzięki nim, podczas szusowania na śniegu, unikniemy niebezpiecznych odmrożeń, oparzeń i obtarć