Telewizyjna kampania reklamowa, to najdroższe i najważniejsze działanie promocyjne tego projektu. Przewidziano na nie około 4,5 miliona złotych z założeniem, że reklama dotrze do co najmniej 14 milionów osób. Za planowanie i zakup mediów odpowiada Regionalna Organizacja Turystyczna Województwa Świętokrzyskiego, która jest partnerem wykonawczym w tym projekcie finansowanym przez Unię Europejską.
- Do tej części całego projektu przygotowywaliśmy się długo, bo to jedno z ważniejszych działań. Spoty reklamowe powstawały przez kilkanaście miesięcy, a zdjęcia realizowaliśmy jeszcze w ubiegłym roku. W ramach kontraktu na produkcję, który wygrała spółka TVN Media, powstało sześć 45-sekundowych spotów, czyli jeden ogólny oraz pięć mutacji regionalnych, w których zawsze połowa zdjęć pochodzi tylko z jednego województwa spośród pięciu na trasie - mówi kierownik projektu "Trasy Rowerowe w Polsce Wschodniej - promocja Małgorzata Wilk - Grzywna".
Spoty jeszcze przed emisją zostały nagrodzone dwiema pierwszymi nagrodami na festiwalu filmów turystycznych FilmAT w Warszawie. W produkcji wzięła udział pochodząca z Kielc, światowa top modelka, Agnieszka Makuch, która występowała w pokazach takich projektantów jak Armanii, Chanel i Gucci, zarówno w Europie jak np. dalekiej Azji. Agnieszka Makuch była także twarzą światowej kampanii reklamowej pralinek Ferrero Rocher, twarzą centrum handlowego Arkadia w Warszawie oraz brała udział w kampanii reklamowej Tymbarku. Zagrała także główną rolę w teledysku do wielkiego hitu Kukiza i Borysewicza "Jeśli tylko chcesz".
W ramach umowy z TVN Media powstał też 2-minutowy film, który już był emitowany między innymi na Światowej Wystawie EXPO w Mediolanie.
Wszystkie te produkcje dodatkowo zamówiliśmy w wersji angielskiej, niemieckiej, rosyjskiej ukraińskiej i włoskiej, właśnie z myślą o EXPO - dodaje prezes Regionalnej Organizacji Turystycznej Województwa Świętokrzyskiego, Jacek Kowalczyk.
Emisja spotów rozpoczęła się 1 września w stacjach głównych i tematycznych TVP, a 8 września dołączą stacje główne i tematyczne grupy TVN oraz stacje, których TVN Media jest brokerem reklamowym. Kampanię reklamową zaplanowano w dwóch rzutach. Pierwszy i najważniejszy nastąpi we wrześniu. Kilkudniową powtórkę zaplanowano na grudzień.
- W grudniu reklamuje się większość touroperatorów, którzy zachęcają do rezerwacji wycieczek na lato 2016. My nic wprawdzie nie sprzedajemy, ale z naszą trasą będziemy konkurować o wolny czas urlopowicza. Chcemy mu w grudniu przekazać informację, że być może nie musi jechać tylko do ciepłych krajów, bo fajnie i aktywnie spędzi ten czas na naszej trasie, a przynajmniej podzielić swój urlop na dwie części, żeby odkryć uroki Polski Wschodniej - dodaje rzecznik prasowy projektu Green Velo, Jarosław Panek.
Widzowie zobaczą łącznie z kilkudziesięciu kanałach głównych i tematycznych co najmniej 2486 emisji spotów lub więcej o ile będzie to wynikało z realizacji założonych wskaźników dotarcia do widza. Pierwszy spot został wyemitowany 1 września TVP 2, o godzinie 9.35 rano przed programem pogoda Flesz. W załączeniu częściowy harmonogram emisji reklam w TVP1 i TVP2.
Wczoraj natomiast zakończyła się natomiast kampania spotowa w radiu. Regionalna Organizacja Turystyczna Województwa Świętokrzyskiego wykupiła ją w Radiu Zet oraz stacjach należących do grupy Eurozet, a także w pięciu rozgłośniach publicznego radia: Radiu Kielce, Radiu Olsztyn, Radiu Rzeszów, Radiu Białystok i Radiu Lublin. Za kreację spotu radiowego odpowiadało Radio Kielce. Za zakup kampanii odpowiadała Regionalna Organizacja Turystyczna Województwa Świętokrzyskiego.