Veturilo dojedzie na Targówek? 5 stacji na 75 rowerów

Jest duża szansa, że już w marcu stacje systemu miejskich rowerów staną na warszawskim Targówku.

Do tej pory Zarząd Transportu Miejskiego, instalując wypożyczalnie, konsekwentnie ignorował prawobrzeżne dzielnice, ale jest szansa na zmianę tej polityki. W ratuszu przygotowywane są właśnie dzielnicowe budżety na przyszły rok i to od nich zależy, czy znajdą się pieniądze na miejskie rowery. - Jesteśmy gotowi na dołączenie do systemu z pięcioma stacjami na 75 rowerów. Chcemy podpisać porozumienie z ZTM, który podpisuje umowę z firmą obsługującą system. Wszystko zależy od tego, czy w budżecie znajdą się pieniądze - mówi Rafał Lasota, rzecznik urzędu dzielnicy Targówek.

Stacje miałyby stanąć pod urzędem dzielnicy na Kondratowicza, na skrzyżowaniu tej ulicy z Rembielińską (kiedyś będzie tu końcowa stacja drugiej linii metra), na rondzie Żaba, w parku Wiecha na Targówku, swojej stacji doczeka się też Zacisze: stojaki mają się pojawić pod Domem Kultury przy Blokowej.

Rzecznik Lasota nie chce podać konkretnych sum, jakie są potrzebne na powiększenie systemu, ale wiadomo że obsługa jednej stacji kosztują rocznie 30 tys. zł. Zatem w budżecie Targówka potrzeba na ten cel 150 tys. zł. Przypomnijmy, że w peryferyjnych dzielnicach jak Ursynów, Bemowo czy Bielany działa już po kilkanaście stacji. W Śródmieściu jest ich kilkadziesiąt.

Targówek od niedawna może się pochwalić nową ścieżką rowerową wzdłuż al. Solidarności od Zacisza do miśków na Pradze. Trasą - choć wciąż nieskończoną i pełną dziur - można w 15 minut dojechać rowerem z Targówka na Stare Miasto.

Zarząd Transportu Miejskiego na razie nie potwierdza informacji urzędu dzielnicy. - Oficjalne plany powiększenia systemu Veturilo podamy pod koniec listopada - ucina rzecznik ZTM Igor Krajnow.

Wcześniej ZTM podawał, że od pierwszego marca 2013 roku system zostanie powiększony o stacje na Pradze (13 wypożyczalni od Kamionka po Dworzec Wileński), do tego dziewięć na Ochocie, siedem na Mokotowie i trzy na Woli oraz dodatkowe w Śródmieściu Południowym. Na ulice wyruszy 2,1 tys. kolejnych rowerów. Podobnie jak Targówek, o stacje stara się też Żoliborz.

Swoje wypożyczalnie mogą też stawiać prywatne firmy, ale do tej pory skorzystała z tej możliwości tylko Arkadia. Żadne z wielu centrum handlowych na Targówku na razie nie ogłosiło otwarcia własnej stacji.

Artykuł pochodzi z warszawskiego wydania lokalnego Gazety.

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.