Czego potrzeba by Trójmiasto było rowerowe [LISTA POSTULATÓW]

Podczas naszej rowerowej debaty nie tylko rozmawialiśmy o tym, czy Trójmiasto jest rowerowe i co zrobić, by je urowerowić jeszcze bardziej. Zbieraliśmy także Wasze postulaty jak tego dokonać.

Postulatów, które zgłosiliście nam było niemal 50. Za wszystkie serdecznie Wam dziękujemy. Nie tylko publikujemy je na portalu. Wyślemy je także do Pana Remigiusza Kitlińskiego i - Zygmunta Zmuda Trzebiatowskiego - pełnomocników Prezydenta Miasta Gdańska i Gdyni ds. komunikacji rowerowej .

Postulaty ogólne:

- Przekształcić miasto tak, by było miastem krótkich odległości,

- Wprowadzić restrykcje związane z używaniem samochodu,

- Faworyzować rower i środki komunikacji miejskiej,

- Szerzej stosować działania informacyjne, edukacyjne i konsultacje społeczne,

- Więcej uśmiechu i szacunku dla innych użytkowników drogi,

- Uruchomić trójmiejski rowerowy portal będący miejscem, w którym cykliści dowiedzą się o wszystkim co dotyczy rowerów (także o imprezach rowerowych),

- Organizować więcej imprez rowerowych,

Postulaty dotyczące infrastruktury rowerowej:

- 6 x Uruchomić system roweru publicznego (w całym Trójmieście). Powiązać go z SKM,

- 4 x Ustawić więcej stojaków, wprowadzić ich monitoring,

- Wybudować rowerową trasę szybkiego ruchu wzdłuż torów SKM,

- Budować więcej dróg rowerowych,

- Wprowadzać ruch rowerów pod prąd ulic jednokierunkowych,

- Budować drogi rowerowe kosztem jezdni a nie chodników,

- Szerzej stosować nowoczesne rozwiązania ruchu rowerów: śluzy rowerowe, uspokojenie, pasy,

- Obniżyć krawężniki,

- Zlikwidować zakazy wjazdu dla rowerów (B-9) na ulicach,

- Wprowadzić uspokojenie ruchu,

- Lepiej dbać o oznakowanie poziome, zwłaszcza przejazdów rowerowych,

- Wiele elementów infrastruktury rowerowej, można wykonać tanio, szybko i łatwo. Miasta powinny zerwać te "nisko wiszące owoce",

- Znieść obowiązek jazdy po drogach dla rowerów, dać cyklistom wybór, możliwość głosowania nogami czy infrastruktura jest dobra,

- Wprowadzić chodniki z dopuszczonym ruchem rowerów (C-16 + T-22),

- Skończyć z wydawaniem pieniędzy na budowę infrastruktury rowerowej powstającej tylko dlatego, by w danym miejscu wyrzucić rowerzystów z jezdni,

- Prawidłowo oznaczyć szlaki rowerowe w Trójmiejskim Parku Krajobrazowym,

- Pamiętać o rowerzystach podczas wprowadzania tymczasowej organizacji ruchu na czas remontów (objazdy dla rowerzystów),

- Wpisać do budżetu miast oddzielną pozycję przeznaczoną wyłącznie na infrastrukturę rowerową,

Edukacja:

- Miasto powinno inspirować działania edukacyjne, akcje medialne, warsztaty itp,

- Przeprowadzić kampanię "rower zamiast auta",

- Zrobić kampanię adresowaną do kierowców,

- Szkolić rowerzystów z przepisów oraz kultury,

- Przeprowadzić kampanię przeciw jeździe rowerem po chodniku,

- Wykorzystać potencjał szkół w rowerowej edukacji,

Postulaty dotyczące turystów i przyjezdnych:

- Wprowadzić bezpłatne mapki ścieżek rowerowych, łatwo dostępne, w dużej ilości,

- Wprowadzić usługę rowerowych przewodników dla turystów,

- W ruchliwych miejscach miasta ustawić tablice z mapą tras rowerowych,

Postulaty do służb mundurowych:

- Na kursach prawa jazdy obowiązkowo uczyć też jazdy na rowerze,

- Wprowadzić na szeroką skalę patrole Policji i Straży Miejskiej na rowerach,

- Karać pieszych chodzących po drogach dla rowerów,

- Skupić się na kulturze jazdy, karać kierowców agresywnych i jeżdżących niebezpiecznie,

- Karać przekraczających prędkość kierowców, uświadamiać kierowców co do sensu istnienia ograniczeń prędkości,

Postulaty do biznesu:

-Propagować tworzenie możliwości dojazdów do pracy wśród biznesu,

- Tworzyć warunki do dojazdów rowerem w miejscach pracy (służbowe rowery, bezpieczne przechowalnie itp),

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.