Postulatów, które zgłosiliście nam było niemal 50. Za wszystkie serdecznie Wam dziękujemy. Nie tylko publikujemy je na portalu. Wyślemy je także do Pana Remigiusza Kitlińskiego i - Zygmunta Zmuda Trzebiatowskiego - pełnomocników Prezydenta Miasta Gdańska i Gdyni ds. komunikacji rowerowej .
- Przekształcić miasto tak, by było miastem krótkich odległości,
- Wprowadzić restrykcje związane z używaniem samochodu,
- Faworyzować rower i środki komunikacji miejskiej,
- Szerzej stosować działania informacyjne, edukacyjne i konsultacje społeczne,
- Więcej uśmiechu i szacunku dla innych użytkowników drogi,
- Uruchomić trójmiejski rowerowy portal będący miejscem, w którym cykliści dowiedzą się o wszystkim co dotyczy rowerów (także o imprezach rowerowych),
- Organizować więcej imprez rowerowych,
- 6 x Uruchomić system roweru publicznego (w całym Trójmieście). Powiązać go z SKM,
- 4 x Ustawić więcej stojaków, wprowadzić ich monitoring,
- Wybudować rowerową trasę szybkiego ruchu wzdłuż torów SKM,
- Budować więcej dróg rowerowych,
- Wprowadzać ruch rowerów pod prąd ulic jednokierunkowych,
- Budować drogi rowerowe kosztem jezdni a nie chodników,
- Szerzej stosować nowoczesne rozwiązania ruchu rowerów: śluzy rowerowe, uspokojenie, pasy,
- Obniżyć krawężniki,
- Zlikwidować zakazy wjazdu dla rowerów (B-9) na ulicach,
- Wprowadzić uspokojenie ruchu,
- Lepiej dbać o oznakowanie poziome, zwłaszcza przejazdów rowerowych,
- Wiele elementów infrastruktury rowerowej, można wykonać tanio, szybko i łatwo. Miasta powinny zerwać te "nisko wiszące owoce",
- Znieść obowiązek jazdy po drogach dla rowerów, dać cyklistom wybór, możliwość głosowania nogami czy infrastruktura jest dobra,
- Wprowadzić chodniki z dopuszczonym ruchem rowerów (C-16 + T-22),
- Skończyć z wydawaniem pieniędzy na budowę infrastruktury rowerowej powstającej tylko dlatego, by w danym miejscu wyrzucić rowerzystów z jezdni,
- Prawidłowo oznaczyć szlaki rowerowe w Trójmiejskim Parku Krajobrazowym,
- Pamiętać o rowerzystach podczas wprowadzania tymczasowej organizacji ruchu na czas remontów (objazdy dla rowerzystów),
- Wpisać do budżetu miast oddzielną pozycję przeznaczoną wyłącznie na infrastrukturę rowerową,
- Miasto powinno inspirować działania edukacyjne, akcje medialne, warsztaty itp,
- Przeprowadzić kampanię "rower zamiast auta",
- Zrobić kampanię adresowaną do kierowców,
- Szkolić rowerzystów z przepisów oraz kultury,
- Przeprowadzić kampanię przeciw jeździe rowerem po chodniku,
- Wykorzystać potencjał szkół w rowerowej edukacji,
- Wprowadzić bezpłatne mapki ścieżek rowerowych, łatwo dostępne, w dużej ilości,
- Wprowadzić usługę rowerowych przewodników dla turystów,
- W ruchliwych miejscach miasta ustawić tablice z mapą tras rowerowych,
- Na kursach prawa jazdy obowiązkowo uczyć też jazdy na rowerze,
- Wprowadzić na szeroką skalę patrole Policji i Straży Miejskiej na rowerach,
- Karać pieszych chodzących po drogach dla rowerów,
- Skupić się na kulturze jazdy, karać kierowców agresywnych i jeżdżących niebezpiecznie,
- Karać przekraczających prędkość kierowców, uświadamiać kierowców co do sensu istnienia ograniczeń prędkości,
-Propagować tworzenie możliwości dojazdów do pracy wśród biznesu,
- Tworzyć warunki do dojazdów rowerem w miejscach pracy (służbowe rowery, bezpieczne przechowalnie itp),