Dobry weekend rowerowy w Brennej (7 sierpnia)

Zapraszamy na dobry weekend rowerowy do Brennej

ORGANIZATOR: Dobre sklepy rowerowe , Beskidzka 5. TERMIN I LOKALIZACJA: 7 sierpnia, Brenna, śląskie

START: 11:00, amifteatr w Brennej

TRASA:

- Trasa MTB - Wycieczka na Kotarz, Grabową i Stary Groń

Krótka charakterystyka:

Trasa średnio trudna i urozmaicona. Prowadzi doliną Hołcyny, wspina się na Kotarz, a później zjeżdża na Grabową. Na Grabowej rozpoczyna się najładniejszy odcinek trasy - grzbiet Starego Gronia i Horzelicy. Trasę cechują zróżnicowane, często zmieniające się rodzaje nawierzchni. Za wyjątkiem początkowego odcinka, brak odcinków płaskich.

Czas jazdy: 2 godz, trudność: 3 - średnio trudna

Przebieg trasy:

Brenna Amfiteatr - Brenna Hołcyna - Kotarz - Grabowa - Stary Groń - Horzelica - Brenna Amfiteatr

Opis: Z Amfiteatru jedziemy asfaltem początkowo ul. Sportową ok. 500m i ok. 4 km ulicą Hołcyna, a później ulicą Kotarz do przysiółka "Do Woźnej" leżącego na końcu doliny. Tutaj rozpoczynamy trudny podjazd nową szeroką drogą leśną biegnącą w kierunku Kotarza. Droga momentami przecina, a momentami biegnie równolegle z niebieskim szlakiem turystycznym na Kotarz. Po ok. 3 kilometrach dojeżdżamy do czerwonego szlaku biegnącego z Klimczoka na Przełęcz Salmopolską, mijając po drodze Halę Jaworową z pięknym widokiem na dolinę Brennej. Skręcamy w lewo i trudną technicznie leśną drogą zjeżdżamy na Grabową (907 m n.p.m.). Z Grabowej rozpoczynamy jazdę czarnym szlakiem (początkowe kilkaset metrów - bardzo trudny zjazd kamienistym żlebem) w kierunku Horzelicy. Od Chaty Grabowej rozpoczniemy zdecydowanie najładniejszy odcinek trasy. Szeroka leśna droga prowadzi nas na Stary Groń (792 m n.p.m.) i Horzelicę (798 m n.p.m.), zapewniając mnóstwo pięknych widoków na praktycznie cały Beskid Śląski. Z Horzelicy rozpoczynamy zjazd zielonym szlakiem turystycznym do centrum Brennej. Początkowo łagodnie opadająca leśna droga zamienia się w klasycznego single traka, a ostatni odcinek to trudny zjazd ścieżką leśną wzdłuż narciarskiej trasy zjazdowej.

Preferowany sprzęt: rower górski, amortyzowany Zalecane opony: średni lub gruby bieżnik, typowo terenowe (zależne od pogody)

- Trasa trekkingowa - Wycieczka doliną Brennicy

Krótka charakterystyka:

Trasa bardzo łatwa, prowadząca doliną Brennicy i zboczami Żarnowca. Najciekawszy odcinek trasy to fragment trawersu Żarnowca z pięknymi widokami na dolinę Brennicy, oraz Górki Wielki i Małe.

Czas jazdy: 1,5 godz, trudność: 1 - bardzo łatwa

Najwyższy punkt: 475 m n.p.m. /Amfiteatr/ Przewyższenia: 120 m

Przebieg trasy: Brenna Centrum - ulica Leśna - Stacja CPN Green - ulica Leśników - ulica Kormany - ulica Cisowa - ulica Brzegowa - ulica Kretowskie - ulica Olszyna - w Górkach Wielkich przejeżdżamy na drugą stronę rzeki i ulicą Wałową rozpoczynamy powrót w kierunku centrum Brennej - dojeżdżamy do ulicy Barujec - przecinamy ulicę Górecką i rozpoczynamy jazdę ulicą Lipowska w kierunku Ustronia - po 2 km skręcamy w lewo i żółtym turystycznym szlakiem dojeżdżamy do leśnej drogi trawersującej zbocza Żarnowca - skręcamy w lewo i rozpoczynamy najładniejszy fragment trasy do kapliczki przy ulicy Żarnowiec - ulicą Żarnowiec zjeżdżamy do ulicy Barujec po drodze przecinając ulicę Górecką - ulicami Brzegową, Cisową, Kormany, Leśników i Leśną wracamy do centrum Brennej.

Preferowany sprzęt: rower trekkingowy Zalecane opony: drobny bieżnik, 90% nawierzchni to asfalt