Najszybszy na wtorkowych testach w Snetterton był 19-letni Jolyon Palmer. Jego najszybszy czas to 59.512 sekundy. Natalia Kowalska w swoim najszybszym kółku była od Brytyjczyka o 2,156 sekundy wolniejsza, ale dla Polki to dopiero pierwsze kroki za kierownicą bolidu Formuły 2. Do tej pory tylko raz siedziała za kierownicą takiej maszyny - podczas grudniowych testów w Walencji.
Dopiero niespełna tydzień temu, dokładnie 1 kwietnia, Kowalska potwierdziła swój udział w Formule 2. - Już po samej nazwie, wiadomo, że ma się do czynienia z wielką serią wyścigową - mówiła zawodniczka. Kowalska miała już startować w Formule 2 już w zeszłym, inauguracyjnym dla tego serialu sezonie, ale nie udało jej się zebrać odpowiedniego budżetu. Dlatego też przez ostatni rok nigdzie się nie ścigała.
- Przez pierwszą część sezonu chcę poznać samochód, przyzwyczaić się do znów do ścigania i złapać odpowiedni rytm. Potem postaram się regularnie zdobywać punkty. Każda punktowana pozycja będzie wielką nagrodą dla całego zespołu - mówiła przed sezonem Formuły 2 Kowalska.
O to, że Polka w Formule 2 sobie poradzi spokojny jest Jonathan Palmer, dyrektor serii F2. - Byłem pod wrażeniem tego, jak szybko Natalia osiągała czasy porównywalne z czołowymi kierowcami z poprzedniego sezonu, zwłaszcza że rok się nie ścigała. Jestem przekonany, że ona zaskoczy kilka osób w tym sezonie, jak tylko zdobędzie niezbędne doświadczenie - powiedział Palmer.
Już po pierwszym dniu testów można sądzić, że Polka może być bardzo szybka. W pierwszej z czterech wtorkowych sesji testowych Kowalska wykręciła najsłabszy czas ze wszystkich - 1:07.241, ale na czwartym poprawiła się o prawie 5,5 sekundy (1:01.668).
W F2 wszyscy startują w identycznych bolidach - Williamsach JPH1B. W sezonie zostanie rozegranych dziewięć Grand Prix, pierwsze zawody już w weekend 16-18 kwietnia na legendarnym torze Silverstone.
Stawka organizowanej pod egidą FIA serii F2 jest wysoka. Zwycięzca dostanie zaproszenie na testy do zespołu Williamsa, a trzech pierwszych kierowców będzie mogło ubiegać się o Superlicencję F1.
Świetny, wszechstronny, pracowity - szefowie Renault o Kubicy ?