Leszek Kuzaj wygrał Rajd Polski

Leszek Kuzaj i Andrzej Górski (toyota corolla wrc) według nieoficjalnych wyników wygrali 58. Rajd Polski, eliminację mistrzostw Europy o najwyższym współczynniku trudności 20.

Leszek Kuzaj wygrał Rajd Polski

Leszek Kuzaj i Andrzej Górski (toyota corolla wrc) według nieoficjalnych wyników wygrali 58. Rajd Polski, eliminację mistrzostw Europy o najwyższym współczynniku trudności 20.

Wyprzedzili oni Tomasza Kuchara i Macieja Szczepaniaka (toyota corolla wrc) oraz Łukasza Sztukę i Pera Carllsona (seat cordoba wrc). Najlepszą z zagranicznych załóg okazali się Michal Gargulak i Jiri Malcik (mitsubishi lancer evo VI) z Czech, którzy zajęli czwarte miejsce.

Rajd Polski, obok słynnego Rajdu Monte Carlo, jest najstarszą samochodową imprezą na świecie. Pierwsza edycja zawodów odbyła się przed 80 laty, w tym roku zawody rozgrywane były po raz 58. Jubileusz przebiegł jednak dość skromnie ś do Polanicy Zdroju, gdzie mieściła się baza, przybyło jedynie kilka załóg zagranicznych, choć przecież rajd jest eliminacją mistrzostw Europy o najwyższym współczynniku trudności "20". Stawiła się natomiast cała krajowa czołówka, by walczyć o kolejne punkty mistrzostw Polski.

Od początku w zawodach rywalizowały cztery załogi: obrońcy tytułu Janusz Kulig i Jarosław Baran (ford focus wrc), Leszek Kuzaj i Andrzej Górski (toyota corolla wrc), Krzysztof Hołowczyc i Maciej Wisławski (peugeot 206 wrc) oraz Tomasz Kuchar i Maciej Szczepaniak (toyota corolla wrc). Po pierwszym etapie stało się jasne, że właśnie któraś z nich stanie na najwyższym podium. Szczególnie ofensywnie jechał Kulig, którego przewaga nad Kuzajem na mecie drugiego etapu wynosiła 48,3 sek. Z walki odpadł tymczasem Hołowczyc, który uszkodził samochód.

Decydujący dla końcowej klasyfikacji okazał się ostatni, trzeci etap, na którym załogi miały do przejechania 6 odcinków specjalnych. Pierwsze dwa nie zapowiadały emocji, Kulig powiększył swoją przewagę do 50,1 sek. I gdy wydawało się, że pewnie wygra, na kolejnym, 17 OS-ie przebił oponę, tracąc do rywali ponad minutę.

Liderem został Kuzaj z przewagą 11,5 sek. Na 18 OS-ie Kulig podjął ryzyko: pojechał bardzo dynamicznie i szybko, uzyskując czas o 4,3 sek. lepszy od przeciwnika. Zostało mu więc do odrobienia 7,2 sek.

Kolejny atak już się jednak nie opłacił. Na początku 19 odcinka Kulig wypadł z trasy, rozbijając auto. Załodze nic się nie stało, ale o kontynuowaniu jazdy nie mogło być mowy... W tej sytuacji zwycięzcami Rajdu Polski zostali Kuzaj i Górski, którzy wyprzedzili Kuchara i Szczepaniaka oraz Sztukę i Carlssona. Dla młodych kierowców był to niewątpliwie największy sukces w ich karierze.

Przeciętnie zaprezentowały się załogi zagraniczne. Posiadający czeską licencję Michal Gargulak i Jiri Malcik (mitsubishi lancer evo VI grupy A) zajęli co prawda czwarte miejsce, ale ich strata do naszych załóg była ogromna. Pięciokrotni mistrzowie Irlandii, Austin MacHale i Brian Murphy (toyota corolla wrc) zdołali powalczyć jedynie z naszymi załogami w samochodach grupy N, choć bracia Bębenkowie okazali się dla nich zbyt wymagającymi rywalami.

W grupie N za Bębenkami uplasowali się Frycz i Wodniak oraz Turski i Burkat. W F-2 (auta z napędem na jedną oś) najlepsi byli Jindrich Stolfa i Tomas Singer (Czechy) przed Michałem Gołębiowskim i Maciejem Wilkiem oraz Grzegorzem Grzybem i Michałem Kaźmierczakiem.

Zwycięzcy OS-ów:

Kulig/Baran ś 9, Kuzaj/Górski ś 5, Kuchar/Szczepaniak ś 3, Sztuka/Carlsson ś 2, Hołowczyc/Wisławski ś 1.

Nieoficjalna klasyfikacja generalna 58. Rajdu Polski (wystartowało 74, ukończyło 51):

1. Leszek Kuzaj i Andrzej Górski (toyota corolla wrc) 2:42.01,6

2. Tomasz Kuchar i Maciej Szczepaniak (toyota corolla wrc) strata 46,5

3. Łukasz Sztuka i Per Carlsson (seat cordoba wrc) 4.51,7

4. Michal Gargulak i Jiri Malcik (Czechy - mitsubishi lancer evo VI) 7.13,5

5. Michał Bębenek i Grzegorz Bębenek (mitsubishi lancer evo VI) 10.13,3

6. Austin Mac Hale i Brian Murphy (Irlandia ś toyota corolla wrc) 11.05,6

7. Sebastian Frycz i Maciej Wodniak (mitsubishi lencer evo V) 12.16,8

8. Marcin Turski i Dariusz Burkat (mitsubishi lancer evo VI) 12.29,8

9. Paweł Dytko i Tomasz Dytko (mitsubishi lancer evo V) 14.03,1

10. Tomasz Czopik i Łukasz Wroński (mitsubishi lancer evo VI) 14.21,5

Nieoficjalna klasyfikacja MP po 4. rajdach:

1. Leszek Kuzaj ś 56

2. Krzysztof Hołowczyc ś 47

3. Janusz Kulig ś 38

4. Łukasz Sztuka ś 34

5. Tomasz Kuchar ś 33

6. Sebastian Frycz ś 30

7. Paweł Dytko ś 24

8. Michał Bębenek ś 22

9. Marcin Turski ś 15

10. Michał Uliarczyk ś 8

Grupa N:

1. Bębenek/Bębenek

2. Frycz/Wodniak

3. Turski/Burkat

klasyfikacja MP, grupa N:

1. Frycz ś 29

2. Bębenek ś 24

3. Dytko ś 19

4. Turski ś 13

5. Uliarczyk ś 6

6. Cieślik - 3

F-2:

1. Jindrich Stolfa i Tomas Singer (Czechy ś peugeot 306 maxi)

2. Michał Gołębiowski i Maciej Wilk (skoda felicja kit car)

3. Grzegorz Grzyb i Michał Kaźmierczak (peugeot 306)

Puchar Peugeot:

1. Marcin Opałka i Przemysław Bosek

2. Piotr Adamus i magdalena Zacharko

3. Dariusz Poloński i Grzegorz Dobosz

Puchar Daewoo Lanos:

1. Andrzej Spława-Nezman i Paweł Żak

2. Krzysztof Koczur i Mariusz Żelazko

3. Maksymilian Kilanowski i Dariusz Krygier

Puchar Fiata Seicento:

1. Adam Pol i Patryk Olejniczak

2. Robert Romuzga i Sławomir Szynalik

3. Paweł Stefaniuk i Łukasz Osieka

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.