Wyprzedzili oni Tomasza Kuchara i Macieja Szczepaniaka (toyota corolla wrc) oraz Łukasza Sztukę i Pera Carllsona (seat cordoba wrc). Najlepszą z zagranicznych załóg okazali się Michal Gargulak i Jiri Malcik (mitsubishi lancer evo VI) z Czech, którzy zajęli czwarte miejsce.
Rajd Polski, obok słynnego Rajdu Monte Carlo, jest najstarszą samochodową imprezą na świecie. Pierwsza edycja zawodów odbyła się przed 80 laty, w tym roku zawody rozgrywane były po raz 58. Jubileusz przebiegł jednak dość skromnie ś do Polanicy Zdroju, gdzie mieściła się baza, przybyło jedynie kilka załóg zagranicznych, choć przecież rajd jest eliminacją mistrzostw Europy o najwyższym współczynniku trudności "20". Stawiła się natomiast cała krajowa czołówka, by walczyć o kolejne punkty mistrzostw Polski.
Od początku w zawodach rywalizowały cztery załogi: obrońcy tytułu Janusz Kulig i Jarosław Baran (ford focus wrc), Leszek Kuzaj i Andrzej Górski (toyota corolla wrc), Krzysztof Hołowczyc i Maciej Wisławski (peugeot 206 wrc) oraz Tomasz Kuchar i Maciej Szczepaniak (toyota corolla wrc). Po pierwszym etapie stało się jasne, że właśnie któraś z nich stanie na najwyższym podium. Szczególnie ofensywnie jechał Kulig, którego przewaga nad Kuzajem na mecie drugiego etapu wynosiła 48,3 sek. Z walki odpadł tymczasem Hołowczyc, który uszkodził samochód.
Decydujący dla końcowej klasyfikacji okazał się ostatni, trzeci etap, na którym załogi miały do przejechania 6 odcinków specjalnych. Pierwsze dwa nie zapowiadały emocji, Kulig powiększył swoją przewagę do 50,1 sek. I gdy wydawało się, że pewnie wygra, na kolejnym, 17 OS-ie przebił oponę, tracąc do rywali ponad minutę.
Liderem został Kuzaj z przewagą 11,5 sek. Na 18 OS-ie Kulig podjął ryzyko: pojechał bardzo dynamicznie i szybko, uzyskując czas o 4,3 sek. lepszy od przeciwnika. Zostało mu więc do odrobienia 7,2 sek.
Kolejny atak już się jednak nie opłacił. Na początku 19 odcinka Kulig wypadł z trasy, rozbijając auto. Załodze nic się nie stało, ale o kontynuowaniu jazdy nie mogło być mowy... W tej sytuacji zwycięzcami Rajdu Polski zostali Kuzaj i Górski, którzy wyprzedzili Kuchara i Szczepaniaka oraz Sztukę i Carlssona. Dla młodych kierowców był to niewątpliwie największy sukces w ich karierze.
Przeciętnie zaprezentowały się załogi zagraniczne. Posiadający czeską licencję Michal Gargulak i Jiri Malcik (mitsubishi lancer evo VI grupy A) zajęli co prawda czwarte miejsce, ale ich strata do naszych załóg była ogromna. Pięciokrotni mistrzowie Irlandii, Austin MacHale i Brian Murphy (toyota corolla wrc) zdołali powalczyć jedynie z naszymi załogami w samochodach grupy N, choć bracia Bębenkowie okazali się dla nich zbyt wymagającymi rywalami.
W grupie N za Bębenkami uplasowali się Frycz i Wodniak oraz Turski i Burkat. W F-2 (auta z napędem na jedną oś) najlepsi byli Jindrich Stolfa i Tomas Singer (Czechy) przed Michałem Gołębiowskim i Maciejem Wilkiem oraz Grzegorzem Grzybem i Michałem Kaźmierczakiem.
Kulig/Baran ś 9, Kuzaj/Górski ś 5, Kuchar/Szczepaniak ś 3, Sztuka/Carlsson ś 2, Hołowczyc/Wisławski ś 1.
1. Leszek Kuzaj i Andrzej Górski (toyota corolla wrc) 2:42.01,6
2. Tomasz Kuchar i Maciej Szczepaniak (toyota corolla wrc) strata 46,5
3. Łukasz Sztuka i Per Carlsson (seat cordoba wrc) 4.51,7
4. Michal Gargulak i Jiri Malcik (Czechy - mitsubishi lancer evo VI) 7.13,5
5. Michał Bębenek i Grzegorz Bębenek (mitsubishi lancer evo VI) 10.13,3
6. Austin Mac Hale i Brian Murphy (Irlandia ś toyota corolla wrc) 11.05,6
7. Sebastian Frycz i Maciej Wodniak (mitsubishi lencer evo V) 12.16,8
8. Marcin Turski i Dariusz Burkat (mitsubishi lancer evo VI) 12.29,8
9. Paweł Dytko i Tomasz Dytko (mitsubishi lancer evo V) 14.03,1
10. Tomasz Czopik i Łukasz Wroński (mitsubishi lancer evo VI) 14.21,5
1. Leszek Kuzaj ś 56
2. Krzysztof Hołowczyc ś 47
3. Janusz Kulig ś 38
4. Łukasz Sztuka ś 34
5. Tomasz Kuchar ś 33
6. Sebastian Frycz ś 30
7. Paweł Dytko ś 24
8. Michał Bębenek ś 22
9. Marcin Turski ś 15
10. Michał Uliarczyk ś 8
1. Bębenek/Bębenek
2. Frycz/Wodniak
3. Turski/Burkat
1. Frycz ś 29
2. Bębenek ś 24
3. Dytko ś 19
4. Turski ś 13
5. Uliarczyk ś 6
6. Cieślik - 3
1. Jindrich Stolfa i Tomas Singer (Czechy ś peugeot 306 maxi)
2. Michał Gołębiowski i Maciej Wilk (skoda felicja kit car)
3. Grzegorz Grzyb i Michał Kaźmierczak (peugeot 306)
1. Marcin Opałka i Przemysław Bosek
2. Piotr Adamus i magdalena Zacharko
3. Dariusz Poloński i Grzegorz Dobosz
1. Andrzej Spława-Nezman i Paweł Żak
2. Krzysztof Koczur i Mariusz Żelazko
3. Maksymilian Kilanowski i Dariusz Krygier
1. Adam Pol i Patryk Olejniczak
2. Robert Romuzga i Sławomir Szynalik
3. Paweł Stefaniuk i Łukasz Osieka