Kubica najchudszy w F1, ale... i tak za ciężki

Co to jest BMI, czyli wskaźnika masy ciała, wiedzą wszyscy, którzy choć raz postanowili przejść na dietę. W Formule 1 waga stała się niezwykle istotna, gdy dociążono bolidy przez system odzyskiwania energii kinetycznej (KERS). Wszyscy kierowcy muszą się teraz odchudzać.

Lekarz Kubicy: Robert nie może dalej chudnąć

Bolid wraz z kierowcą nie może ważyć mniej niż 605 kg. Przed wprowadzeniem KERS budowano bolidy o kilkadziesiąt kilogramów lżejsze niż limit, a następnie dociążano samochody specjalnym balastem. Rozmieszczenie go we właściwych miejscach poprawiało sterowność. Magazyn F1: Kierowcy odchudzają sie na potegę (wideo)

KERS jest ciężki - waży od 25 do 40 kg. O tyle mniej balastu będzie więc można rozmieścić pod samochodem. Dla cięższych kierowców oznacza to być może spore ograniczenia pola manewru i straty idące w dziesiątki części sekundy na okrążeniu.

Kubica należy do wysokich (wyższy jest jedynie Mark Webber) i ciężkich kierowców. Wielokrotnie wspominał, że wprowadzenie KERS stawia go w niekorzystnej sytuacji. Jeśli chodzi o BMI to Polak jest najchudszy w porównaniu do wszystkich kierowców, z którymi rywalizował w ubiegłym roku (Sébastien Buemi w tym roku debiutuje w Toro Rosso). Jeśli natomiast chodzi o wagę wszyscy kierowcy z czołówki są lżejsi od Polaka lub ważą tyle, co on (np. Lewis Hamilton).

Kierowcy i ich BMI

czyli wskaźnik masy ciała. Im jest mniejszy, tym trudniej zbić kolejne kilogramy. Dla porównania podajemy BMI Adama Małysza 169 cm wzrostu i 53 kg - 16,6

Jak się liczy BMI

BMI oblicza się dzieląc masę ciała przez kwadrat wzrostu podany w metrach.

Czyli u Kubicy: 68 : 3,39 = 20,0

Więcej o problemach z wagą w F1 - czytaj tutaj ?

Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.