F1 tnie koszty, ale mówi "nie" standaryzacji silników

Właściciele zespołów Formuły 1 przedstawią FIA propozycje radykalnych cięć kosztów już w 2009 r. Ale w zamian chcą rezegnacji z pomysłu standaryzacji silników. Zgadzają się za to na wprowadzenie bardziej oszczędnych silników od 2011 r. - to efekt czwartkowego spotkania FOTA

Technologiczna wojna daje przewagę BMW ?

Federacja skupiająca wszystkie zespoły Formuły 1 (FOTA) spotykała się w Genewie w celu omówienia propozycji cięcia kosztów. Na spotkaniu zostały poruszone wszystkie dotychczasowe pomysły przedstawicieli FIA. Najwięcej kontrowersji wzbudzał oczywiście plan standaryzacji silników. Przeciw temu pomysłowi wypowiedziały się m.in. Ferrari i Toyota oraz dwukrotny mistrz świata Fernando Alonso.

Z pierwszych informacji po spotkaniu wynika, że udało się osiągnąć porozumienia co do cięcia kosztów, które zapobiegnie standaryzacji silników. Zamiast tego FOTA przedstawi FIA do 2011 r. propozycję wprowadzenia nowych, oszczędniejszych silników. Poza tym przewidziano m.in. zmniejszenie w 2009 r. limitu kilometrów na testach o połowę z 30 tys. do 15 tys. Zużycie paliwa w nowych silnikach ma zostać zmniejszone o połowę.

FOTA podejmie też działania mające na celu uatrakcyjnienie kwalifikacji. Jeden z rozważanych pomysłów zakłada, że na torze mają znaleźć się wszystkie bolidy z taką samą ilością paliwa. Najwolniejszy bolid po każdym okrążeniu byłby eliminowany.

Honda chce się wycofać z Formuły 1 ?

Zespół Hondy przygotowuje się do GP Hiszpanii, czerwiec 2007

Szefowie japońskiego koncernu samochodowego Honda postanowili wycofać się z wyścigów Formuły 1. Jeśli do końca roku nie znajdą kupca na zespół - zostanie on rozwiązany.

 

On Track With The Honda Racing F1 Team

 

Załadował: ICNsport

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.