Koniec Heidfelda w BMW Sauber?
- Tegorocznym bolidem jeździ mi się mniej komfortowo, niż tym z poprzedniego sezonu - powiedział reporterom Niemiec. - Nie chcę jednak, by zabrzmiało to jak wymówka, bo ja i Robert jeździmy przecież dokładnie takim samym pojazdem. Myślę, że największy problem mam z uzyskaniem dobrego czasu jednego okrążenia, ale również podczas wyścigu nie wszystko idzie tak jak trzeba. Będziemy pracować nad poprawą sytuacji - dodaje rozczarowany początkiem sezonu Heidfeld.
Robert Kubica zdobył do tej pory o cztery punkty więcej od Niemca. Był również za każdym razem szybszy w kwalifikacjach, czego zwieńczeniem było wywalczenie Pole Position w Bahrainie. Role kierowców BMW Sauber odwróciły się w stosunku do ubiegłego sezonu, kiedy to Heidfeld był zdecydowanie lepszy od Polaka.
- Dla mnie stanowi to jakiś problem, bo Formuła 1 to moje życie i nigdy nie lubiłem być wolniejszy od kolegów z zespołu. W obecnej sytuacji nie odczuwam frajdy ze ścigania się, ale takie nieprzyjemne sytuacje zdarzają się w życiu każdego kierowcy - mówi Niemiec.
Szef BMW Sauber Mario Theissen zapewnia, że zespół cały czas pracuje nad tym, by każdy kierowca czuł się w nowym bolidzie komfortowo. - Na pewno w poprzednim sezonie Nick był w kwalifikacjach lepszy od Roberta. Musimy odnaleźć przyczynę gorszych startów tego pierwszego w tym roku i rozwiązać problem - mówi Theissen. - Sekretem jest tak dopasować ustawienia bolidu, by Heidfeld mógł wykorzystać w pełni jego potencjał wykonując jedno okrążenie - dodaje boss trzeciej siły F1.
- Jeśli chodzi o osiągi Nicka w trakcie wyścigu, to wszystko jest w porządku. Powiedziałbym, że jest nawet lepiej niż dobrze, bo obecnie uważam Nicka za jednego z najlepszych, jeśli nie najlepszego kierowcę w wyprzedzaniu na torze. Musimy się teraz skupić na dopracowaniu szczegółów, zamiast dokonywać jakichś wielkich zmian. Sytuacja, w jakiej w tej chwili jest Heidfeld, przypomina mi ubiegłoroczne drobne problemy Roberta Kubicy - opowiada o zaistniałej zmianie miejsc w zespole Theissen.
- Nie chodzi tylko o samochód, czy o kierowcę, ale o całe otoczenie, nad którym wspólnie pracujemy. Jestem przekonany, że przezwyciężymy każdy problem - kończy szef BMW.