Prodrive kupi zespół Kubicy? Artykuł napisała żona byłego dyrektora Renault

Francuski dziennik "L'Equipe" poinformował, że Renault poważnie rozważa sprzedaż zespołu brytyjskiej firmie Prodrive, której właścicielem jest David Richards. - Autorka artykułu ma prawdopodobnie solidne źródła informacji - pisze Brad Spurgeon z "The New York Times". Ważny kontrakt z Renault posiada Robert Kubica.

- Artykuł został napisany przez Anne Giuntini, żonę Denisa Chevriera byłego prominentnego dyrektora w zespole Renault, więc prawdopodobnie ma solidne źródła informacji - pisze Brad Spurgeon, dziennikarz zajmujący się Formułą 1 w prestiżowym "The New York Times".

Wykupieniu Renaulta przez Prodrive komplikuje sytuację Kubicy Chevrier był szefem działu silnikowego do lutego 2009 roku. To główny twórca jednostek napędowych, z których korzystało wielu mistrzów świata (Nigel Mansell, Alain Prost, Damon Hill i Jacques Villeneuve) w czasach, gdy Renault nie posiadało swojego własnego zespołu. Pracę w koncernie rozpoczął w 1985 roku. Z kolei Giuntini jest cenioną francuską dziennikarką, która zajmuje się sportami motorowymi od ponad 20 lat i ma we Francji status eksperta w tej dziedzinie.

David Richards od dawna jest gotowy do udziału w wyścigach F1, jego aplikację odrzuciła w tym roku FIA. Kupując francuski zespół zyska więc przede wszystkim miejsce w stawce zespołów, nie bez znaczenia będą także doświadczeni inżynierowie i gotowe projekty.

- Nie możemy komentować sytuacji Renault, ale nie kryjemy intencji rywalizacji w F1 - powiedział w odpowiedzi na prasowe spekulacje rzecznik Prodrive. Być może do nowego sezonu team Kubicy ruszy pod nazwą Aston Martin. Richards wchodzi w skład konsorcjum, które kupiło w 2007 roku tę legendarną markę luksusowych wozów sportowych. Od tamtego czasu Prodrive buduje wyścigowe wersje Astona.

Prodrive to wielki sportowy konglomerat. Wcześniej firma przygotowywała legendarne rajdowe samochody koncernu Subaru, które odnosiły wielkie sukcesy na trasach mistrzostw świata. Tytuły w barwach tej ekipy zdobywali Colin McRae, Richard Burns i Petter Solberg. Japończycy z powodu kryzysu finansowego postanowili wycofać się z WRC pod koniec sezonu 2008.

Od kilku miesięcy dużo mówi się o nowym rajdowym programie Prodrive. W budowie jest ponoć Mini WRC, które ma dołączyć do mistrzostw świata po obniżeniu kosztów startów od 2011 roku.

Prodrive przejmie Renault F1 - twierdzi "L'Equipe" ?

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.