Więcej takich rajdów!

Załoga ?Marlboro Ford Mobil 1? zakończyła testy samochodu i zapoznała się z trasą 27. Rajdu Kormoran. We czwartek, 28 czerwca, o 17.00, Janusz Kulig i Jarosław Baran wystartują w prologu, który tradycyjnie rozpoczyna jedyny szutrowy rajd w Polsce.

Więcej takich rajdów!

Załoga "Marlboro Ford Mobil 1" zakończyła testy samochodu i zapoznała się z trasą 27. Rajdu Kormoran. We czwartek, 28 czerwca, o 17.00, Janusz Kulig i Jarosław Baran wystartują w prologu, który tradycyjnie rozpoczyna jedyny szutrowy rajd w Polsce.

Na starcie do prologu stanie aż 6 samochodów WRC, wśród nich także czerwony Ford Focus w barwach mistrzowskiego zespołu "Marlboro Ford Mobil 1". Swój udział w rajdzie potwierdzili już Leszek Kuzaj i Krzysztof Hołowczyc. W samochodach "WRC" zobaczymy obiecującego Tomasza Kuchara i Łukasza Sztukę. Po kilku latach przerwy pojawi się również Paweł Przybylski. Rajd Kormoran to jedyna runda rajdowych mistrzostw Polski, która jest rozgrywana na szutrach. W tym roku bazą "Kormorana" jest Olsztyn, zaś odcinki specjalne wytyczono na północ i wschód od stolicy Warmii - w okolicach Jonkowa, Dobrego Miasta i Barczewa. W porównaniu z poprzednimi latami całą trasę znacznie zmodyfikowano - oesy są nowe lub przejeżdżane w odwrotnym niż wcześniej kierunku. Odcinków jest tylko 12, ale - kilka z nich - długich. Rekordowy oes to "Gady-Radostowo", który ma aż 26 km, a więc o 3 km więcej niż najdłuższy odcinek w Rajdzie Polski. "Kormoran" to jeden z ulubionych rajdów Janusza Kuliga: -"Świetnie się czuję na szutrach, bo jazda tutaj wymaga finezji, ale daje też kierowcy sporo frajdy. Żałuję, że w Polsce jest tylko ten jeden szutrowy rajd, właśnie zbliżający się "Kormoran". Szkoda, że nie ma ich więcej! Cieszyłbym się, gdyby w naszych mistrzostwach rajdów asfaltowych było tyle samo, ile szutrowych. Jaka jest tym razem trasa Kormorana? Wydaje mi się, że - w porównaniu z ubiegłym rokiem - szybsza. Jest sucho i twardo, chociaż jeżeli popada to w leśnych fragmentach oesów może być sporo błota. Wtedy będzie ślisko i niektóre, zwłaszcza słabsze samochody, mogą mieć tam kłopoty z dojechaniem do mety. Skończyliśmy ostatnie testy naszego samochodu. Tu właściwie niewiele się zmieniło, bo jedziemy według ustawień z ubiegłego roku. Wszystko jest już dopięte na ostatni guzik więc pozostało już nam tylko czekanie na start". Jarosław Baran dodaje: -"Ładna trasa, szybka i wymagająca. W wielu miejscach trzeba wykazać się czujnością. Mniej przyjemne są fragmenty w szpalerze drzew. I oesów jakby trochę za mało. Tylko 12 i na to na cały rok, kiedy wszyscy wiedzą, że szutry to ulubiona nawierzchnia dla rajdowców! Przydałoby się dodatkowych kilkadziesiąt kilometrów! Ten rajd nie będzie rutynową przejażdżką, bo nawierzchnia jest zróżnicowana - oprócz szutrów są łączniki asfaltowe lub bite kamieniami". Mistrzowie Polski 2000 w "Kormoranie" będą się ścigać samochodem w którym wcześniej rywalizowali w Rajdzie Zimowym i Elmot. Ford Focus WRC z numerem rejestracyjnym "S10FMC" został dostosowany do specyfiki mazurskich nawierzchni. W samochodzie zastosowano m.in. zawieszenie ze specjalnymi wahaczami, innymi amortyzatorami i mniejszymi tarczami hamulcowymi. Zawieszenie jest bardzo charakterystyczne - optycznie znacznie podwyższa auto. Ford Focus WRC otrzymał dodatkowe, "szutrowe" osłony zabezpieczające mechanizmy przed żwirem. Start 27. Rajdu Kormoran zaplanowano na czwartek, 28 czerwca, na godzinę 17.00. Wtedy na olsztyńskim stadionie odbędzie się prolog. Będą się tam ścigały 2 samochody rajdowe. To jednak tylko pokaz sił i możliwości rajdowców, bo prolog nie jest zaliczany do ogólnej klasyfikacji rajdu. informacja prasowa Marlboro Ford Mobil 1

Informacja powstała przy współpracy z serwisem www.rajdy.pl

Copyright © Agora SA