VW Polo R Cup. Gosia Rdest na podium

21-letnia Gosia Rdest zaliczyła gościnny występ w trzeciej rundzie Volkswagen Polo R Cup rozgrywanej na indyjskim torze Buddh International Circuit. Polka świetnie poradziła sobie w stawce 19 kierowców, zajmując w trzech wyścigach kolejno: drugie, szóste i czwarte miejsce.

Rdest jest pierwszą Polką, która miała okazję ścigać się na indyjskim torze Buddth International Circuit. Na zaznajomienie się z obiektem miała trzy dwudziestominutowe sesje treningowe, które poprzedziły kwalifikacje i trzy wyścigi. To wystarczyło, aby w sobotniej czasówce wywalczyć trzecią pozycję startową i ukończyć pierwszy wyścig na drugim miejscu. - To zdecydowanie najszerszy tor, po jakim jeździłam. Pierwszy wyścig był bardzo udany. Bardzo dobry start, tuż po nim zrównałam się z dwoma zawodnikami, z którymi walczyłam o pozycję do wejścia w zakręt. Przed metą udało mi się przeprowadzić manewr wyprzedzania, dzięki czemu mogłam cieszyć się z drugiego miejsca na podium - opowiadała Rdest.

W kolejnym sobotnim wyścigu Polka również była bardzo blisko podium, do ostatniego okrążenia utrzymywała drugą pozycję, niestety, podczas kontaktowej sytuacji została wypchnięta poza tor i ostatecznie wyścig ukończyła na szóstym miejscu. - Zgodnie z regulaminem, pozycje startowe ośmiu pierwszych zawodników do kolejnego wyścigu były zamieniane, więc startowałam z szóstego pola. Na początkowych okrążeniach udało mi się odrobić trzy lokaty, ale straciłam je na ostatnim okrążeniu, kiedy zostałam wypchnięta poza tor przez innego kierowcę. Finiszowałam z szóstym czasem - podsumowała 21-letnia Polka.

W ostatnim, niedzielnym starcie była czwarta. - Dobry start, a następnie walka z dwoma konkurentami o trzecią pozycję, niestety, na ostatnim okrążeniu straciłam ją. Pozostaje lekki niedosyt, jednak myślę, że występ w Indiach do dobre zakończenie sezonu i niezły prognostyk przed rozpoczęciem kolejnego - mówiła Rdest na mecie.

Czym jeździła Rdest?

Pucharowe Polo R jest wyposażone w turbodoładowany, 180-konny silnik benzynowy 1.4 TSI. Jednostka napędowa jest połączona z przekładnią DSG, wyposażoną w skrócone przełożenie główne i mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu. Układ hamulcowy posiada wyczynowe tarcze hamulcowe o rozmiarach 334 mm z przodu i 232 mm z tyłu. Polo jeździ na 17-calowych kołach i oponach wyczynowych JK. Samochód jest przystosowany do ruchu lewostronnego. W odróżnieniu od europejskich pucharowych Golfów czy Scirocco, nie posiada systemu push-to-pass zwiększającego moc.

Jedenaście startów Kubicy na efektownych zdjęciach

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.