GP Włoch. Massa: Postaramy się być bezkonkurencyjni

Mamy specjalny pakiet aero, który jest przystosowany do takich torów, a w połączeniu z mocną jednostką napędową będziemy mieli czym się popisać - mówi przed weekendem na włoskiej Monzy Valtteri Bottas z Williams Martini Racing. - Postaramy się być konkurencyjni - wtóruje mu Felipe Massa. Relacja z wyścigu w niedzielę od 14.
Tor Monza znany jest we Włoszech jako "La Pista Magica". Był jednym z punktów inauguracyjnego kalendarza F1 w 1950 roku i do dzisiaj zachwyca wszystkich kierowców, przypominając o swojej chwalebnej przeszłości. Tor ewoluował na przestrzeni lat, by stać się bezpieczniejszym, ale nie pozbawionym swej szybkiej natury i adrenaliny. Monza składa się głównie z prostych odcinków, więc prędkość na długich odcinkach i dobra trakcja są kluczowe, aby osiągać najlepsze czasy okrążeń. Średnie najwyższe prędkości sięgają 257 km/h, a najwyższe dochodzą do ponad 320 km/h, dlatego zespoły produkują specjalne pakiety aerodynamiczne niskiego oporu. Przy tak szybkim wyścigu kibice z zapartym tchem dopingują swoich kierowców, a na trybunie nigdy nie ma pustych miejsc. Grand Prix Włoch jest jednym z najbardziej emocjonujących wyścigów na mapie F1.

Rob Smedley - inżynier wyścigowy WILLIAMS MARTINI RACING

Tor powinien pasować do naszego bolidu, gdyż wymaga bardzo niskiego pakietu docisku. Spodziewamy się, że wszystkie zespoły będą chciały dostosować swoje samochody do charakteru obwodu i aerodynamiki Monzy. Pracowaliśmy dużo na długich prostych i wysokiej czułości oporu, więc jesteśmy przekonani, że pakiet aero będzie skuteczny. Tor oferuje dobre połączenie zakrętów niskiej i średniej prędkości. O tej porze roku możemy spodziewać się dużego nasłonecznienia, co może powodować problemy z temperaturą opon. Monza jest jednym z ostatnich starych torów z najbardziej zagorzałymi fanami na świecie.

Valtteri Bottas - kierowca WILLIAMS MARTINI RACING

Monza jest świetnym torem dla naszego samochodu. To naprawdę dobra zabawa ścigać się tutaj i ważne jest, aby osiągać najwyższe prędkości, ponieważ na kilku długich prostych można wiele zyskać. Mamy specjalny pakiet aero, który jest przystosowany do takich torów, a w połączeniu z mocną jednostką napędową będziemy mieli czym się popisać.

Felipe Massa - kierowca WILLIAMS MARTINI RACING

Uwielbiam Monzę i tamtejszych fanów. Mam nadzieję, że mimo zmiany drużyny ciągle będą mnie dopingować. Ten tor jest specjalny ze względu na ogromne prędkości, chociaż zakręty są dość powolne. Aerodynamika jest tutaj bardzo istotna i mamy nadzieję z niej skorzystać. Postaramy się być w ten weekend bezkonkurencyjni.