Martin Prokop

Martin Prokop

Czeska scena rajdowa stoi na bardzo wysokim poziomie, a udowadniają to utalentowani kierowcy, którzy reprezentują Republikę na arenie międzynarodowej. Jednym z nich jest Martin Prokop.

Początek kariery

Rajdowa przygoda Martina Prokopa rozpoczęła się w 2001 roku. Czeski kierowca startował wówczas w krajowym cyklu Rallysprint (początkowo za kierownicą Škody Felicii, a po kilku rundach w Mitsubishi Lancer Evo VI). W 2002 roku kierowca został wpisany na listę startową Mistrzostw Czech. Na koniec sezonu Prokop został sklasyfikowany na siódmej pozycji w grupie N. Przez kolejne trzy lata Martin regularnie startował w krajowych imprezach o randze mistrzowskiej. Przełom w karierze Czecha miał miejsce w 2005 roku.

Rozwój kariery

Debiutancki sezon w Mistrzostwach JWRC (za kierownicą Suzuki Ignis S1600) kierowca zakończył na dziewiątym miejscu. Rok później Czech usiadł za kierownicą Citroëna C2 S1600. Rajd Katalonii przyniósł kierowcy pierwsze zwycięstwo w Mistrzostwach Świata. Sezon zakończył się dla Prokopa na 10. pozycji w JWRC i na 29. pozycji w ERC.

Pierwszy poważny sukces przypadł na sezon 2007. Dwa wygrane rajdy pozwoliły kierowcy uplasować się na trzecim miejscu w klasyfikacji JWRC. Tytuł II Wicemistrza udało się obronić w roku 2008. Rok później czeski rajdowiec zdobył tytuł Mistrza Świata w kategorii JWRC. W tym samym sezonie Prokop został sklasyfikowany na drugiej pozycji w klasie PWRC.

Rok 2010 to czas startów za kierownicą samochodu klasy S2000. W barwach zespołu Czech Ford National Team kierowca wywalczył trzecie miejsce w cyklu SWRC, trzynaste w IRC oraz osiemnaste w WRC. Regularne starty w cyklu WRC kierowca rozpoczął w 2012 roku.

Inni kierowcy rajdowi:

Andreas Mikkelsen - Filip Nivette - Jari Matti Latvala - Bryan Bouffier - Kris Meeke

Martin Prokop