Nie masz z kim porozmawiać o koszykówce? Wejdź na forum Sport.pl! ?
Szczegółowe zasady podpisywania kontraktów sponsoringowych mają zostać ustalone we wrześniu, ale już teraz wiadomo, jaki będzie rozmiar logotypów sponsorów i gdzie zostaną umieszczone. Reklamy będą miały maksymalne wymiary 2,5 na 2,5 cala i pojawią się na lewym ramieniu stroju koszykarza, w miejscu gdzie teraz jest charakterystyczne logo NBA. Reklamy będą umieszczone także na koszulkach sprzedawanych fanom.
NBA nie obawia się spadku sprzedaży koszulek kibiców, choć jest pierwszą wielką amerykańską ligą, która wpuściła na swoje stroje reklamy. NHL, NFL i MLB jeszcze się na to nie zdecydowały. - Analizowaliśmy to ponad rok. Wiemy, że to nowość w USA, ale mamy wsparcie klubów, które wiedzą, ile mogą na tym skorzystać - mówi Adam Silver, dyrektor NBA.
Sponsorzy na koszulkach klubów NBA pojawią się dopiero od sezonu 2013/2014. - Kluby potrzebują czasu na podpisanie umów, a Adidas (producent strojów) musi przygotować odpowiednie wzory - tłumaczy Silver.
Liga spodziewa się, że zysk z reklam na koszulkach wyniesie około 100 mln dolarów. Badania przeprowadzone na zlecenie magazynu Forbes wykazały, że na największe zyski mogą liczyć Los Angeles Lakers (4 mln dolarów za sezon) oraz New York Knicks i Boston Celtics (po 3 mln dol.). Na reklamy sponsorów na koszulkach na pewno nie będą narzekać koszykarze. Zyski z reklam są częścią tzw. BRI (Basketball Related Income), który w połowie trafia do kieszeni koszykarzy.