NBA i Galatasaray mistrzami Twittera i Facebooka

Oficjalny profil koszykarskiej NBA śledzi na Twitterze ponad dwa miliony internautów. To rekord spośród czterech amerykańskich lig zawodowych. Na Facebooku najbardziej popularnym klubem świata jest turecki Galatasaray Stambuł.

NBA wynikami pochwaliła się w poniedziałek - jej konto na Twitterze śledzi regularnie 2,005,815 internautów (stan na poniedziałkowe południe). Futbolowa NFL ma 1,66 mln fanów na Twitterze, baseballowa MLB - 971 tys, a hokejowa NHL - 407 tys.

- Przekroczenie granicy dwóch milionów na Twitterze zawdzięczamy naszym fantastycznym fanom na całym świecie, którzy z pasją szukają informacji o lidze, ulubionych zespołach i zawodnikach - mówi wiceprezydent NBA ds. marketingu Melissa Rosenthal-Brenner.

Sumując konta na Twitterze - prowadzi je każdy z 30 klubów, a także kilkuset zawodników - NBA może pochwalić się ponad 23 mln internautów śledzących w ten sposób wydarzenia w lidze.

Konto NBA przegrywa jednak wyraźnie z profilem Shaquille'a O'Neala, który ma na Twitterze nieco ponad 3 mln fanów. Jedyny Polak w NBA Marcin Gortat ma ich w tym serwisie 3,4 tys.

W trakcie fascynującego tegorocznego finału NBA, w którym Los Angeles Lakers pokonali Boston Celtics 4:3, liga pobiła rekord wpisów na Twitterze na sekundę - w pewnym momencie decydującego meczu nr 7 pojawiło się ich aż 3085 w ciągu jednej sekundy.

Największe polskie ligi - piłkarska Ekstraklasa, siatkarskie PlusLigi, koszykarska Tauron Basket Liga czy żużlowa CenterNet Mobile Speedway Ekstraliga - nie mają swoich kont na Twitterze. Posiada je za do Ford Germaz Ekstraklasa koszykarek, ale jej profil śledzą zaledwie 44 osoby.

Serwis Sportingintelligence.com sprawdził natomiast, który klub jest najbardziej popularny na Facebooku - serwisie społecznościowym mającym ponad 500 mln użytkowników. Okazuje się, że najbardziej obleganym profilem jest strona piłkarskiego Galatasaray, które śledzi 4,1 mln internautów.

Tureccy kibice są szczególnie aktywni w sieci, bo trzecie miejsce w zestawieniu Sportingintelligence.com zajmuje Fenerbahce - ma 2,8 mln internetowych fanów. Na drugiej pozycji jest Barcelona - 2,8 mln.

Czwarte miejsce zajmuje Real Madryt (2,7 mln), a na piątym jest pierwszy niepiłkarski klub - mistrzowie NBA Los Angeles Lakers (2,3 mln).

Pierwszą dwudziestkę rankingu popularności klubów sportowych na Facebooku można obejrzeć na stronie Sportingintelligence.com .

Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.