NBA i Galatasaray mistrzami Twittera i Facebooka

Oficjalny profil koszykarskiej NBA śledzi na Twitterze ponad dwa miliony internautów. To rekord spośród czterech amerykańskich lig zawodowych. Na Facebooku najbardziej popularnym klubem świata jest turecki Galatasaray Stambuł.
NBA wynikami pochwaliła się w poniedziałek - jej konto na Twitterze śledzi regularnie 2,005,815 internautów (stan na poniedziałkowe południe). Futbolowa NFL ma 1,66 mln fanów na Twitterze, baseballowa MLB - 971 tys, a hokejowa NHL - 407 tys.

- Przekroczenie granicy dwóch milionów na Twitterze zawdzięczamy naszym fantastycznym fanom na całym świecie, którzy z pasją szukają informacji o lidze, ulubionych zespołach i zawodnikach - mówi wiceprezydent NBA ds. marketingu Melissa Rosenthal-Brenner.

Sumując konta na Twitterze - prowadzi je każdy z 30 klubów, a także kilkuset zawodników - NBA może pochwalić się ponad 23 mln internautów śledzących w ten sposób wydarzenia w lidze.

Konto NBA przegrywa jednak wyraźnie z profilem Shaquille'a O'Neala, który ma na Twitterze nieco ponad 3 mln fanów. Jedyny Polak w NBA Marcin Gortat ma ich w tym serwisie 3,4 tys.

W trakcie fascynującego tegorocznego finału NBA, w którym Los Angeles Lakers pokonali Boston Celtics 4:3, liga pobiła rekord wpisów na Twitterze na sekundę - w pewnym momencie decydującego meczu nr 7 pojawiło się ich aż 3085 w ciągu jednej sekundy.

Największe polskie ligi - piłkarska Ekstraklasa, siatkarskie PlusLigi, koszykarska Tauron Basket Liga czy żużlowa CenterNet Mobile Speedway Ekstraliga - nie mają swoich kont na Twitterze. Posiada je za do Ford Germaz Ekstraklasa koszykarek, ale jej profil śledzą zaledwie 44 osoby.

Serwis Sportingintelligence.com sprawdził natomiast, który klub jest najbardziej popularny na Facebooku - serwisie społecznościowym mającym ponad 500 mln użytkowników. Okazuje się, że najbardziej obleganym profilem jest strona piłkarskiego Galatasaray, które śledzi 4,1 mln internautów.

Tureccy kibice są szczególnie aktywni w sieci, bo trzecie miejsce w zestawieniu Sportingintelligence.com zajmuje Fenerbahce - ma 2,8 mln internetowych fanów. Na drugiej pozycji jest Barcelona - 2,8 mln.

Czwarte miejsce zajmuje Real Madryt (2,7 mln), a na piątym jest pierwszy niepiłkarski klub - mistrzowie NBA Los Angeles Lakers (2,3 mln).

Pierwszą dwudziestkę rankingu popularności klubów sportowych na Facebooku można obejrzeć na stronie Sportingintelligence.com.

NBA tabela

Dywizja/ZespółZw.Por.bilans
EASTERN CONFERENCE
SOUTHEAST
Miami1660.727
Orlando11110.500
Charlotte9150.375
Washington7140.333
Atlanta5170.227
ATLANTIC DIVISION
Boston1650.762
Toronto1560.714
Philadelphia1670.696
Brooklyn13100.565
New York4190.174
CENTRAL
Milwaukee2030.870
Indiana1580.652
Detroit9140.391
Chicago8150.348
Cleveland5170.227
WESTERN CONFERENCE
SOUTHWEST
Dallas1660.727
Houston1570.682
San Antonio9140.391
Memphis6160.273
New Orleans6170.261
PACIFIC
L.A. Lakers2030.870
L.A. Clippers1670.696
Phoenix10120.455
Sacramento8130.381
Golden State5190.208
NORTHWEST
Denver1470.667
Utah13100.565
Minnesota10110.476
Oklahoma City9120.429
Portland9140.391