NBA. Koszulki LeBrona Jamesa znów sprzedają się najlepiej. Knicks liderami po ośmiu latach przerwy

MVP finałów NBA, LeBron James, wraca na pierwsze miejsce listy zawodników, których nazwisko sprzedaje najwięcej koszulek. Po raz pierwszy od grudnia 2004 r. drużyną, która sprzedaje najwięcej koszulek, jest New York Knicks.

Lista oparta jest na wynikach sprzedaży ze Sklepu NBA przy Piątej Alei i internetowego NBAStore.com, dane pochodzę z okresu od kwietnia 2012 r. do 26 listopada 2012 r., czyli rekordowego w tym roku weekendu handlowego towarzyszącego Świętu Dziękczynienia.

James ostatnio na pierwszym miejscu listy znajdował się w kwietniu 2011 r. Na czoło wskakuje z miejsca czwartego, odbierając prowadzenie Derrickowi Rose'owi z Chicago Bulls, który spadł aż na miejsce piąte. Z ósmego miejsca na czwarte wskoczył Kevin Durant z Oklahoma City Thunder, który w czerwcu po raz pierwszy wystąpił w finale NBA.

Wyniki ogłaszane są co pół roku. Od 2001 r. Kobe Bryant był na czele sześć razy, a James trzy razy.

Na 12. miejscu debiutuje Russell Westbrook z Oklahoma City Thunder. Rajon Rondo z Celtics i Chris Paul z Clippers awansowali o cztery pozycje. Jedynym zespołem z trzema zawodnikami jest Los Angeles Lakers (poza Bryantem jeszcze Howard i Nash).

Knicks awansowali z drugiego na pierwsze miejsce wśród zespołów, które sprzedają najwięcej koszulek. Po ostatnim sezonie Chicago Bulls spadli z pierwszego na czwarte miejsce. Mistrzowie NBA z 2012 r. - Miami Heat - są na pozycji drugiej, Lakers na trzeciej, a Boston Celtics na piątej.

26 listopada NBAStore.com zanotował największy w historii Cyber Poniedziałek (w Czarny Piątek po czwartkowym Święcie Dziękczynienia sklepy zachęcają Amerykanów olbrzymimi zniżkami, a następujący potem Cyber Poniedziałek to stosunkowo nowy dodatek, mający zachęcać do robienia zakupów przez internet) - zakupy zwiększyły się o kilkanaście procent w stosunku do zeszłego roku.

15 najpopularniejszych koszulek (wg zawodników) NBA:

10 najpopularniejszych koszulek (wg drużyn) NBA:

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.