W międzynarodowej lidze VTB, która z roku na rok rośnie w siłę, w obecnym sezonie gra 20 drużyn z dziewięciu krajów. Głównie z Rosji. Wśród uczestników był też jeden zespół z Polski - PGE Turów Zgorzelec, który odpadł już jednak z rywalizacji po rundzie zasadniczej.
Podczas uroczystej gali w Moskwie podsumowano właśnie sezon regularny, zapowiadano play-off oraz zaprezentowano nowe projekty, a także sponsorów ligi.
Nowym sponsorem ligi VTB została firma Asseco Poland, przedsiębiorstwo informatyczne z siedzibą w Rzeszowie, które jest największą spółką informatyczną notowaną na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie.
- Cieszymy się, że jesteśmy teraz częścią tak prężnej organizacji, jak liga VTB. Rozwój tych rozgrywek przypomina mi zresztą rozwój naszej firmy. Przy lidze VTB z roku na rok jest coraz więcej partnerów i sponsorów, dlatego można zakładać, że w przyszłości liga stanie się jeszcze bardziej doskonałym produktem - powiedział obecny w Moskwie prezes zarządu Asseco Poland Adam Góral.
Razem z nim w Rosji był też m.in. wiceprezes firmy Przemysław Sęczkowski.
Góral i Sęczkowski mieli okazję spotkać się w Moskwie z Siergiejem Iwanowem, byłym ministrem obrony, byłym pierwszym wicepremierem, a obecnie szefem administracji prezydenta Rosji, który jest także prezydentem ligi VTB. Iwanow wręczył Góralowi m.in. pamiątkową koszulkę.
- Cieszymy się, że do naszej rodziny dołączył kolejny międzynarodowy partner - polska firma Asseco. W ogóle chciałbym podziękować wszystkim sponsorom - tym, którzy właśnie do nas dołączyli, i tym, którzy wspierają nas przez długi czas. W dużej mierze dzięki nim liga tak prężnie się rozwija i zmierza w dobrym kierunku - powiedział Iwanow.
Oprócz firmy Asseco Poland sponsorami ligi VTB są m.in. VTB Bank, Sollers, Asteros, Lukoil, Akademservis, PIK i BEKO.