Marcin Gortat wypromował koszykówkę

Koszykówka. Wzrosła popularność koszykówki w Polsce - wynika z badań przeprowadzonych w lipcu przez wrocławską firmę Pentagon-Research. To efekt popularności Marcina Gortata i zbliżających się mistrzostw Europy w koszykówce.

Będąca w ostatnich latach w wyjątkowo głębokim kryzysie polska koszykówka powoli wraca do łask kibiców. W ostatnich miesiącach basket odnotował wzrost popularności wśród sympatyków sportu. Z badań przeprowadzonych przez firmę Pentagon-Research na 600 respondentach wynika, że ponad 40 procent mężczyzn i co czwarta kobieta interesują się koszykówką. Wynika z tego, że w sumie co trzeci Polak interesuje się tą dyscypliną i taka grupa kibiców wyraża zainteresowanie zbliżającymi się mistrzostwami Europy.

Raport zawiera również bardzo ciekawe i optymistyczne dla fanów tego sportu wyniki - koszykówka odnotowała w ostatnim półroczu duży wzrost popularności. Większym zainteresowaniem w lipcu cieszyły się tylko piłka nożna i siatkówka. Zwiększająca się popularność koszykówki jest najprawdopodobniej podyktowana wszechobecną "Gortatomanią" i zbliżającymi się mistrzostwami Europy.

Znajduje to potwierdzenie w odpowiedziach na pytanie o najbardziej rozpoznawalnego gracza polskiej reprezentacji w koszykówce. Większość ankietowanych twierdziła, że jest nim Marcin Gortat. Na drugim miejscu znalazł się Adam Wójcik.

Równocześnie zadziwiające jest to, że pomimo braku większej aktywności na rynku reklamowym i nikłego eksponowania marki oraz logo "Eurobasketu 2009", nieco ponad 50 procent ankietowanych wie o mistrzostwach.

W ostatnich latach koszykówka niemająca praktycznie żadnych sukcesów była sportem marginalnym, niechętnie pokazywanym i oglądanym w telewizji. Mecze czołowych drużyn ligowych Polskiej Ligi Koszykówki oglądało ledwie po kilkadziesiąt tysięcy telewidzów. Teraz widać symptomy zmiany trendu i znacznie większe zainteresowanie basketem. Szum medialny wywołany przez Gortata pozwolił na wyjście z cienia tej dyscyplinie sportu i umożliwił zaistnienie w programach telewizyjnych kilku czołowych stacji.

Jednak trzeba podkreślić, że to internet nadal jest głównym źródłem informacji o koszykówce.

Pozostaje tylko pytanie, czy po zakończeniu mistrzostw Europy prezesi i właściciele polskich klubów koszykarskich będą w stanie podtrzymać, a nawet zwiększyć zainteresowanie naszą koszykówką.

O ME koszykarzy czytaj w specjalnym serwisie Sport.pl - Eurobasket 2009 ?

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.