Rekordowa oglądalność 100. edycji Tour de France w Eurosporcie

Tegoroczna, jubileuszowa edycja Tour de France cieszyła się rekordową oglądalnością w historii Eurosportu. W trakcie trzech tygodni (29 czerwca - 21 lipca) kanał wyemitował 76 godzin relacji na żywo, które śledziło średnio 177 tysięcy widzów*. Jest to o 29 proc. więcej od poprzedniego rekordu w 2011 roku oraz o prawie 70 proc. więcej od ubiegłorocznej edycji wyścigu.

Największą popularnością cieszył się etap 15. (14 lipca) z metą na słynnej górze Mont Ventoux. Trwającą ponad trzy godziny relację śledziło wówczas średnio 332,5 tys. widzów. Był to najlepszy wynik w historii Eurosportu z pojedynczej transmisji kolarstwa. Na drugim miejscu znalazł się przedostatni, 20. etap (20 lipca), który oglądało 284 tys. kibiców. W obu przypadkach w punktach kulminacyjnych transmisje oglądało ponad 500 tys. widzów.

Setna edycja największego kolarskiego wyścigu świata była w tym roku wyjątkowo emocjonująca. Organizatorzy przygotowali bardzo urozmaiconą trasę, która wiodła między innymi przez legendarne góry Mont Ventoux oraz przełęcz Alpe d'Huez. Polscy kibice przeżywali wyjątkowe chwile z powodu znakomitej jazdy Michała Kwiatkowskiego, który dwa etapy ukończył na podium, a w całym wyścigu zajął świetne 11. miejsce.

- Wielkie znaczenie dla popularności Tour de France w Polsce ma również wyjątkowy duet komentatorów, czyli Krzysztof Wyrzykowski i Tomasz Jaroński, którzy najdłuższą transmisję są w stanie zamienić w arcyciekawe wydarzenie - mówi Radosław Jaworski, dyrektor działu komunikacji Eurosport Polska. - Fachowa znajomość kolarstwa Tomka oraz olbrzymia kompetencja Krzysztofa w zakresie wiedzy nt. historii i kultury Francji dają, w połączeniu z unikalną jakością produkcji, nadzwyczajny produkt telewizyjny - dodał Jaworski.

Polski oddział Eurosportu wsparł promocyjnie jubileuszową edycję Tour de France, uruchamiając kolarską aplikację "Gra w kapsle" na swoim profilu na Facebooku. Zabawa, w której do wygrania był między innymi rower marki Scott o wartości 18 tysięcy złotych, wykorzystywała elementy social TV. W trakcie relacji z wyścigu Tour de France komentatorzy zadawali pytania, na które odpowiadać należało w aplikacji. Dzięki temu uczestnicy mogli gromadzić dodatkowe punkty, zwiększając swoje szanse na wygraną. Do tej pory aplikacja zgromadziła ponad 9 tysięcy użytkowników, którzy zagrali w nią ponad 90 tysięcy razy. "Gra w kapsle" jest dostępna przez cały kolarski sezon, a kolejny rower i inne atrakcyjne nagrody będą do wygrania podczas wyścigu Vuelta a Espana (24 sierpnia - 15 września).

Kolarstwo jest jedną z najważniejszych dyscyplin w ofercie Eurosportu. W 2013 roku kibice mogą oglądać ponad 30 wyścigów. W najbliższych tygodniach najważniejszymi imprezami na antenach Eurosportu i Eurosportu 2 będą Tour de Pologne oraz Vuelta a Espana.

Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.