Psychologia
-
Osobowość małego sportowca
Pragniesz by twoje dziecko zafascynowało się sportem? Chcesz zapisać je na zajęcia z trenerem, ale boisz się, że sobie nie poradzi, bo jest dosyć zamknięte w sobie i nieśmiałe? Porzuć obawy, regularne uprawianie sportu ćwiczy nie tylko mięśnie, ale znacząco wpływa na umysł młodego człowieka!
-
Jak nie zabić w dziecku sportowca? [WYWIAD]
Oglądając sportowe zmagania, można odnieść mylne wrażenie, że wygrana lub przegrana to w zależności od dyscypliny kwestia minuty, godziny, kilku godzin. Jedne zawody, jeden bieg, jeden mecz decyduje o sukcesie. Jednak droga do mistrzostwa zaczyna się już w dzieciństwie. O tym, jak nie zabłądzić już na starcie, jak pójść drogą Kamila Stocha a nie Mateusza Rutkowskiego, opowiedział nam Grzegorz Więcław, ekspert serwisu psychologiasportu.pl
-
WF z klasą. Wykluczeni
"Magda pamięta, jak stoi na słupku i czuje, jak wszyscy gapią się na jej biust, który ostatnio gwałtownie urósł. Nauczyciel starannie ustawia jej stopę na słupku, żeby zaczepiła się palcami o krawędź. - Tak się nie pochylaj, bo cię przeważą - mówi zerkając na nią z dołu. Chłopaki rechoczą". WF, jedno ze słów, które otwiera - jak kiedyś mówiono - wrota pamięci. Tej dobrej i tej złej. W ramach programu "WF z klasą", którego druga edycja rusza niebawem, zastanawiamy się, jak uniknąć wykluczenia i walczyć z traumą.
-
Narty dla dzieci. Narciarstwo dzieci okiem psychologa
Czy to dobrze, że rodzice mają zakaz wstępu na stoku na zajęcia dla dzieci? Tomasz Teodorczyk, psycholog uważa nie ma wątpliwości, że tak: - Obecność rodzica rozprasza dziecko i uruchamia wszystkie emocje oraz mechanizmy związane z aktualną relacją - twierdzi.
-
Wf dla każdego. Rodzicu, pamiętaj, że zdrowie to nie tylko stan ciała!
Gry i zabawy ruchowe odgrywają kluczową rolę w prawidłowym rozwoju psychofizycznym dzieci. Na wychowanie do aktywności ruchowej we wczesnym dzieciństwie nieoceniony wpływ mają rodzice. Rodzina to pierwsze środowisko socjalizacji, wprowadzające dziecko w świat szeroko pojętej aktywności fizycznej.