Media: Ważna transakcja w mediach sportowych. Polsat wykonał duży krok

Eleven Sports jest jednym z najpoważniejszych graczy na rynku polskich mediów sportowych, posiada prawa do transmitowania czołowych lig piłkarskich czy żużlowej Ekstraligi. Od 2018 roku jego większościowym udziałowcem jest Polsat, który teraz dokonał kolejnej transakcji związanej z tą marką. Jej szczegóły przedstawił "Press", który dowiedział się także, jaki wpływ będzie to miało na Eleven Sports.

Eleven Sports weszło na polski rynek w 2015 roku i pozyskało prawa do pokazywania czołowych rozgrywek. Aktualnie posiada w portfolio między innymi La Ligę (pięć z 10 meczów w każdej kolejce + El Clasico), Serie A, Ligue 1, Puchar Anglii, Puchar Niemiec oraz żużlową Ekstraligę (dwa mecze w kolejce).

Zobacz wideo W takim składzie powinna grać reprezentacja Polski Michała Probierza

Eleven Sports ma jednego właściciela. Polsat wykupił pozostałe udziały

W 2018 roku Eleven Sports zmieniło właściciela. Został nim Polsat, który wykupił ponad 50 procent udziałów w polskiej spółce Eleven Sports Network. W następnym roku dokonał kolejnej transakcji i powiększył udziały do 99,99 proc.

Z informacji "Press" wynika, że teraz Polsat wykupił brakujące udziały i w całości przejął Eleven Sports Network. Jednocześnie z zarządu odszedł Marc Watson, przedstawiciel brytyjskiego Eleven Sports Network Limited (to od niego Polsat kupował udziały w polskiej spółce).

Polsat w całości przejął Eleven Sports. Co to oznacza dla marki?

W związku z tą transakcją można się zastanawiać, czy Polsat nie będzie chciał zrezygnować z marki Eleven Sports i zastąpić jej inną. Wiadomo, że tak się nie stanie. - Marka Eleven oczywiście pozostanie, to silna marka - powiedział Tomasz Matwiejczuk, dyrektor ds. komunikacji korporacyjnej i rzecznik prasowy Grupy Polsat Plus.

Więcej podobnych treści sportowych znajdziesz na stronie głównej Gazeta.pl

Polska spółka Eleven Sports Network jest nadawcą kanałów Eleven Sports 1, Eleven Sports 2, Eleven Sports 3 oraz Eleven Sports 4. Wszystkie cztery w sierpniu otrzymały koncesje satelitarne od Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji, wcześniej działały na zasadzie zagranicznych licencji.

Z badania Nielsen Media wynika, że w sierpniu średnia oglądalność Eleven Sports 1 wyniosła 0,12 proc. udziału w grupie ogólnej 4+ (w sierpniu 2022 było to 0,2 proc.), a średnia oglądalność Eleven Sports 2 w tej samej grupie wiekowej wyniosła 0,02 proc. (w sierpniu 2022 było to 0,03 proc.). Eleven Sports 3 i Eleven Sports 4 nie są monitorowane w tym badaniu.

Więcej o: