Eleven Sports weszło na polski rynek w 2015 roku i pozyskało prawa do pokazywania czołowych rozgrywek. Aktualnie posiada w portfolio między innymi La Ligę (pięć z 10 meczów w każdej kolejce + El Clasico), Serie A, Ligue 1, Puchar Anglii, Puchar Niemiec oraz żużlową Ekstraligę (dwa mecze w kolejce).
W 2018 roku Eleven Sports zmieniło właściciela. Został nim Polsat, który wykupił ponad 50 procent udziałów w polskiej spółce Eleven Sports Network. W następnym roku dokonał kolejnej transakcji i powiększył udziały do 99,99 proc.
Z informacji "Press" wynika, że teraz Polsat wykupił brakujące udziały i w całości przejął Eleven Sports Network. Jednocześnie z zarządu odszedł Marc Watson, przedstawiciel brytyjskiego Eleven Sports Network Limited (to od niego Polsat kupował udziały w polskiej spółce).
W związku z tą transakcją można się zastanawiać, czy Polsat nie będzie chciał zrezygnować z marki Eleven Sports i zastąpić jej inną. Wiadomo, że tak się nie stanie. - Marka Eleven oczywiście pozostanie, to silna marka - powiedział Tomasz Matwiejczuk, dyrektor ds. komunikacji korporacyjnej i rzecznik prasowy Grupy Polsat Plus.
Więcej podobnych treści sportowych znajdziesz na stronie głównej Gazeta.pl
Polska spółka Eleven Sports Network jest nadawcą kanałów Eleven Sports 1, Eleven Sports 2, Eleven Sports 3 oraz Eleven Sports 4. Wszystkie cztery w sierpniu otrzymały koncesje satelitarne od Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji, wcześniej działały na zasadzie zagranicznych licencji.
Z badania Nielsen Media wynika, że w sierpniu średnia oglądalność Eleven Sports 1 wyniosła 0,12 proc. udziału w grupie ogólnej 4+ (w sierpniu 2022 było to 0,2 proc.), a średnia oglądalność Eleven Sports 2 w tej samej grupie wiekowej wyniosła 0,02 proc. (w sierpniu 2022 było to 0,03 proc.). Eleven Sports 3 i Eleven Sports 4 nie są monitorowane w tym badaniu.