W ostatnich latach freak fighty, a więc walki celebrytów lub sportowców z różnych dyscyplin, zyskały ogromną popularność. W Polsce szczególnym zainteresowaniem cieszą się walki w wersji "pato", gdzie do aktów przemocy dochodzi już na konferencjach prasowych. Ostatnio głośno zrobiło się o federacji Clout MMA, gdzie można oglądać także sportowców (m.in. Tomasza Hajtę, Zbigniewa Bartmana, Tomasza Sararę czy Daniela Omielańczuka). Ale największe zainteresowanie wciąż wzbudzają kontrowersyjne postaci z internetu.
Najpierw małe wprowadzenie. Patostreamer Daniel "Magical" Zwierzyński zyskał obserwujących dzięki pijackim transmisjom na Youtube, w czasie których wyzywał i bił matkę i jej konkubenta, a w pijackim szale dewastował mieszkanie. Niedługo potem został skazany za popieranie nożownika, który zamordował prezydenta Gdańska Pawła Adamowicza. "Magical" bił się na gali Fame MMA II, a niedawno jego brat Łukasz wystąpił na gali Clout MMA 1. Na warszawskim Torwarze wystąpiła też wówczas Nikola Alokin, czyli była dziewczyna Daniela Zwierzyńskiego. Przegrała z Moniką Laskowską.
W sobotę rywalką Nikoli była Małgorzata Zwierzyńska, matka "Magicala". 50-latka, znana na Tik-Toku jako "Goha Magical", według portalu plus.nowosci.com.pl ma 50 lat, a serwis torun.naszemiasto.pl dodaje, że także miała problemy z prawem za fizyczne i psychiczne znęcanie się nad konkubentem.
"Goha Magical" wygrała walkę z Nikolą, a o jej zwycięstwie usłyszeli nawet Anglicy, bo brytyjskie tabloidy pisały o freakowej gali.
"Zła matka! Niesamowity moment, w którym 50-letnia matka nokautuje brutalnym ciosem 19-letnią byłą dziewczynę swojego syna" - czytamy w nagłówku "The Sun".
"Wielu wierzyło, że Nikita będzie w stanie wygrać, biorąc pod uwagę, że jest o 31 lat młodsza. Ale Gosia zszokowała fanów walki, pokonując nastolatkę serią ciosów. Ostatecznym uderzeniem był cios na szczękę, który powalił młodszą zawodniczkę na matę. Klip z nokautem stał się viralem w mediach społecznościowych, który obejrzało co najmniej 1,5 miliona osób" - czytamy w "The Sun".
Walka "Gohy" z "Nikitą" jeszcze przed galą wzbudziła duże kontrowersje. Portal Wirtualne Media ustalił, że patronat medialny nad wydarzeniem wycofał "Super Express" z grupy ZPR Media.- Uprzejmie informuję, że "Super Express" wycofał się z patronatu w związku z ujawnionymi informacjami - przekazała Magdalena Godzik z ZPR Media. Oprócz tego na walkę "Gohy" z "Nikitą" zareagowała również spółka Orlen, która co prawda nie było bezpośrednim sponsorem gali Clout MMA 2, jednak jej logo widnieje na hali w Płocku, gdzie odbyło się wydarzenie.
"Orlen nie jest sponsorem tego wydarzenia i nigdy nie wspierał podobnych inicjatyw. Nie jesteśmy jednak właścicielem obiektu, na którym ma odbyć się wspomniane wydarzenie i nie mamy wpływu na kalendarz imprez, za których organizację odpowiada Urząd Miasta Płock i administrator obiektu, miejska spółka MOSiR" - czytaliśmy w mediach społecznościowych spółki. Ponadto Orlen zapowiedział, że w przyszłości będzie lepiej zabezpieczał się przed promowaniem patologicznych gal na swoich obiektach.
Dziękujemy za przeczytanie artykułu!