Jednym z elementów Super Bowl, o których się najwięcej mówi przy okazji Super Bowl to reklamy. Największe telewizyjne widowisko świata w najbogatszym kraju globu staje się wielką areną pojedynku na najatrakcyjniejsze i najbardziej niezwykłe reklamy. Największe firmy przygotowują na ten dzień premierowe spoty. W tym roku cena za 30 sekund przekroczyła 5 mln dolarów. W ubiegłym roku telewizja Fox, która pokazywała mecz, zarobiła na reklamach 534 mln dolarów ze spotów nadawanych podczas meczu oraz w programie przed i po nim.
Fala krytyki spadła na markę Ram, która do spotu promującego model ich pickupa wykorzystała fragmenty przemowy Martina Luthera Kinga Jr. Po pierwsze, ze względu na napięcia na tle rasowym w USA, a po drugie, przemowa sprzed 50 lat krytykowała też m.in. nadmierne wydatki na samochody. Właściciel marki, Fiat Chrysler Automobiles U.S., w oświadczeniu zaznaczył, że przy produkcji reklamówki konsultował się z przedstawicielami Martina Luthera Kinga Jr.
Watch @Cristiano take a shot at playing American #football ?? in our new ad for Altice One. You've never seen anything like it. #ExperienceTheOne https://t.co/BBkMeCaWiw pic.twitter.com/w5zoEFmpuv
- Optimum (@optimum) February 5, 2018
Jednym z tegorocznych hitów była reklama przygotowana przez samą NFL. Gwiazdy New York Giants Odel Beckham Jr. oraz Eli Manning trenują okazywanie radości po przyłożeniu do muzyki z 'Dirty Dancing'.
Australijska organizacja turystyczna przygotowała spot, który ma zachęcić Amerykanów do podróży na Antypody. Do reklamy podeszła nietypowo, sugerując, że powstaje sequel filmu Krokodyl Dundee. W filmiku zagrali: Danny McBride, Chris Hemsworth, Hugh Jackman, Margot Robbie, Russell Crowe, Isla Fisher, Ruby Rose, Liam Hemsworth, Jessica Mauboy i Luke Bracey.
Marka piwa Budweiser w swoim spocie na piwie nie skupia się w ogóle, a na społecznej odpowiedzialności biznesu. Do melodii znanej piosenki 'Stand by Me' przygotowano spot o tym, jak firma dostarcza wodę do miejsc dotkniętych klęskami żywiołowymi.