Trzecie miejsce Sport.pl w prestiżowym konkursie European Digital Media Awards

Projekt ?Sport.pl na telefony? zajął trzecie miejsce w konkursie na projekty mobilne w mediach europejskich. Wyniki ogłoszono w poniedziałek wieczorem na uroczystej gali Digital Media Europe w Londynie.

Sport.pl zajął trzecie miejsce w kategorii "Mobile publishing" w konkursie European Digital Media Awards. Obszar mediów mobilnych to dominujący temat podczas konferencji Digital Media Europe w Londynie, gdyż jest najszybciej rozwijającą się dziś częścią mediów - zarówno pod względem przyrostu użytkowników, jak i przychodów.

W głosowaniu jury projekt "Sport.pl Mobile platform: m.sport.pl and Sport.pl LIVE app" przegrał tylko z mobilną wersją najważniejszego dziennika w Danii (Politiken.dk) oraz hiszpańską aplikacją na iPhone'a Levante (Prensa Iberica Digital).

Wśród triumfatorów w innych kategoriach znalazły się tak znane media jak "Daily Telegraph", CNN International czy Metro.co.uk.

- Konkurs EDMA przyniósł liczne dowody, że medialni wydawcy w Europie postawili na innowacje i rozwiązania, w których liczą się przede wszystkim preferencje użytkownika - mówił podczas konferencji w Londynie Stig Nordqvist, dyrektor wykonawczy światowej organizacji wydawców WAN-IFRA. - Zwycięskie projekty świetnie demonstrują, jak wydawcy odpowiadają na zmieniające się oczekiwania swoich odbiorców.

W ciągu minionych kilkunastu miesięcy Sport.pl postawił na rozwój swojej oferty na telefony, budując produkty, które szybko podbiły rynek. Mobilna wersja serwisu (m.sport.pl) zaledwie 6 miesięcy po starcie w lutym 2012 roku została największym mobilnym serwisem sportowym w Polsce (Megapanel/PBI 8/2012). Aplikacja Sport.pl LIVE na smartfony z Androidem szybko stała się najpopularniejszą aplikacją sportową w sklepie Google Play. Utrzymuje ona też bardzo wysokie wskaźniki aktywności użytkowników.

Od kwietnia aplikacja Sport.pl LIVE jest także dostępna na smartfony Blackberry ZZ10 oraz iPhone'y.

Jury EDMA podkreśliło znaczenie, jakie zespół Sport.pl nadał testom i badaniom swoich produktów z użytkownikami.

- Sport.pl stał się w ciągu ostatniego roku jednym z najważniejszych mediów mobilnych w Polsce - podkreśla Marcin Gadziński, dyrektor rozwoju i strategii Grupy Sport.pl. - Nasze kolejne produkty z powodzeniem zdobywają rynek. W momentach dużych wydarzeń sportowych 30-40 proc. ruchu całego serwisu pochodzi z urządzeń mobilnych, co jest w polskich mediach bezprecedensowe.

 

Przekonaj się jak działa aplikacja Sport.pl Live na iOS i na Androida

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.