Coraz większe problemy ma Polski Komitet Olimpijski kierowany przez Radosława Piesiewicza. Ze sponsorowania komitetu wycofują się kolejne spółki Skarbu Państwa. We wtorek umowę sponsorską w trybie natychmiastowym wypowiedziały spółki PKP Intercity i Polskie Linie Lotnicze.
— Są to medialne doniesienia o nieprawidłowościach w PKOl i jego władzach. PKP Intercity chce być kojarzone wyłącznie pozytywnie — także przez pryzmat swoich partnerów biznesowych - w rozmowie z portalem przegladsportowy.onet.pl powiedział rzecznik PKP Intercity Maciej Dutkiewicz.
Finansowanie komitetu zawiesił też Orlen, który od 2017 r. jest sponsorem strategicznym PKOl. "Orlen oczekuje od PKOl-u szczegółowych informacji dotyczących wynagrodzeń zarządu Polskiego Komitetu Olimpijskiego, wydatkowania środków na organizację udziału polskich sportowców w Igrzyskach Olimpijskich w Paryżu oraz funkcjonowania Domu Polskiego, a także kosztów związanych z delegacją zarządu PKOl na igrzyskach" - w liście do Piesiewicza napisał prezes Orlenu, Ireneusz Fąfara.
Ale na tym nie koniec problemów PKOl. W środę Wirtualne Media poinformowały, że ze sponsorowania komitetu wycofały się też Krajowa Grupa Spożywcza z marką Polski Cukier i spółka energetyczna Enea. Krajowa Grupa Spożywcza podpisała umowę z PKOl w sierpniu zeszłego roku, a współpraca miała trwać do 2027 r.
- Od początku swojej działalności Krajowa Grupa Spożywcza dała się poznać jako uznany i ceniony mecenas sportu w wymiarze regionalnym oraz ogólnopolskim, wspierając wiele ważnych inicjatyw społecznych w tym obszarze. Z uwagi na szacunek dla polskich sportowców zarząd spółki podjął decyzję o zakończeniu współpracy z PKOl dopiero po zakończeniu igrzysk olimpijskich w Paryżu - w rozmowie z Wirtualnymi Mediami powiedziała Kalina Brzozowska, starsza specjalistka ds. PR w biurze komunikacji Krajowej Grupy Spożywczej.
Umowa grupy Enea z PKOl również miała obowiązywać do 2027 r. Po ogłoszonej w środę decyzji wiadomo, że zakończy się ona z końcem obecnego roku. - Spółka podjęła tę decyzję po dokonaniu corocznego przeglądu działań sponsoringowych. Taka analiza wynika z wytycznych zawartych w dokumencie "Dobre praktyki w zakresie działalności sponsoringowej przez spółki z udziałem Skarbu Państwa" oraz jest zgodna z wewnętrznymi regulacjami Enei - w rozmowie z portalem przegladsportowy.onet.pl przekazała Berenika Ratajczak, rzeczniczka prasowa spółki.