- Wspaniale jest widzieć, jak logo UEFA Euro 2024 ożywa na kultowym Olympiastadionie. Od teraz turniej ma tożsamość marki, która odzwierciedla ambicję, jaką mamy wraz z organizacją i miastami gospodarzami: Euro, które jest naprawdę dla wszystkich. Przez jeden miesiąc będziemy zjednoczeni przez piłkę nożną w sercu Europy - skomentował Aleksander Ceferin. We wtorek wieczorem UEFA opublikowała nagrania i zdjęcia z oficjalnym logo zbliżających się mistrzostw Europy.
Mistrzostwa Europy w 2024 roku rozpoczną się 14 czerwca i potrwają równy miesiąc. Turniej zostanie rozegrany w 10 miastach-gospodarzach: Berlin, Kolonia, Dortmund, Duesseldorf, Frankfurt, Gelsenkirchen, Hamburg, Lipsk, Monachium i Stuttgart. Pełny harmonogram 51 spotkań, które odbędą się w trakcie Euro 2024 zostanie przedstawiony na początku 2022 roku.
- Euro 2024 będzie turniejem dla wszystkich i cieszymy się, że latem 2024 roku powitamy kibiców z całej Europy i świata w Niemczech, aby wspólnie świętować wielką piłkarską imprezę". Logo i tożsamość marki turnieju doskonale oddają to przesłanie - powiedział dyrektor turnieju UEFA Euro 2024, Philipp Lahm. Przy okazji ogłoszenia decyzji były reprezentant Niemiec odniósł się do nowego pomysłu FIFA.
Chodzi o organizację mistrzostw świata zamiast co cztery, to co dwa lata. - Uważam, że obecny rytm powinien pozostać taki, jaki jest. Jako zawodnik zawsze czułem się z tym szczęśliwy, a jako kibic uważam, że to dobrze, że istnieje duży turniej. Jestem całkowicie przekonany, że sprawy powinny pozostać takie, jakie są - dodał Lahm.
Logo Euro 2024 wywodzi się z 55 flag związków członkowskich UEFA, których barwy łączą się w kształt dachu Olympiastadionu. W centralnej części znajduje się puchar, który otrzymał kolory 24 reprezentacji, które uczestniczą w Euro.