TVP reklamuje Euro 2021. "Brawo; głupiej i mniej odpowiedzialnie się nie dało"

TVP Sport opublikowało spot reklamujący Euro 2021, ale rodzi się pytanie, czy filmik nie łamie jednak polskiego prawa. - Brawo; głupiej i mniej odpowiedzialnie się nie dało - pisze na Twitterze dziennikarz Jakub Krupa.

Zbliżające się Euro 2021 będzie w całości transmitowane przez TVP Sport. Z tej okazji publiczna telewizja opublikowała spot reklamowy. Widać tam przebitki z historycznych turniejów. Jest fantastyczny rzut karny Czecha Antonina Panenki; jest reprezentacja Danii, która niespodziewanie wygrała turniej w 1992 roku; jest kadra Grecji Otto Rehhagela. Pojawia się i Sebastian Mila, który jako gracz pokera - cała reklama jest w takiej konwencji - pokazuje swoje karty, a widać na nich reprezentację Polski Paulo Sousy. Spot sugeruje, że Polacy mogą być kolejną drużyną, która zaskoczy cały świat. Ale wcale nie to budzi kontrowersje. 

Zobacz wideo "Kamil jest w szoku". Agent ujawnia, jak Grosicki dowiedział się, że nie jedzie na Euro [SEKCJA PIŁKARSKA #88]

Piłkarki w HolandiiKoniec z podziałem na męskie i żeńskie drużyny. Pierwszy taki przypadek na świecie

- Promocja hazardu na sterydach zamiast zdrowej rywalizacji sportowej. Brawo; głupiej i mniej odpowiedzialnie (co ironiczne, skoro mówimy o mediach publicznych) się tego nie dało zrobić. Brakuje tylko tego, żeby okazało się, że ta reklamówka łamie przepisy ustawy hazardowej - napisał na Twitterze dziennikarz Jakub Krupa. 

No właśnie dziennikarz poruszył ciekawą kwestię, więc zajrzymy do "Ustawy o grach hazardowych". A tam - już w pierwszym podpunkcie - czytamy:

  • Zabrania się reklamy i promocji gier cylindrycznych, gier w karty, gier w kości, gier na automatach oraz zakładów wzajemnych. Reklama zakładów wzajemnych, na których urządzanie zostało udzielone zezwolenie, jest dozwolona na zasadach określonych w art. 29b reklama zakładów wzajemnych.

Przemysław Płacheta na wylocie z klubu. Przemysław Płacheta na wylocie z klubu. "Euro nic nie zmieni"

Ale to nie wszystko.

  • Za reklamę i promocję gier cylindrycznych, gier w karty, gier w kości, zakładów wzajemnych lub gier na automatach uważa się również reklamę i promocję produktów i usług, których nazwa, znak towarowy, kształt graficzny lub opakowanie wykorzystuje podobieństwo lub jest tożsame z oznaczeniem gier cylindrycznych, gier w karty, gier w kości, zakładów wzajemnych, gier na automatach, kasyna gry lub punktu przyjmowania zakładów wzajemnych albo z firmą, nazwą lub oznaczeniem podmiotu prowadzącego działalność w zakresie gier cylindrycznych, gier w karty, gier w kości, zakładów wzajemnych lub gier na automatach
  • Za reklamę i promocję gier cylindrycznych, gier w karty, gier w kości, zakładów wzajemnych oraz gier na automatach uważa się również reklamę i promocję podmiotów, których wizerunek reklamowy wykorzystuje podobieństwo lub jest tożsamy z oznaczeniem gier cylindrycznych, gier w karty, gier w kości, zakładów wzajemnych, gier na automatach, kasyna gry lub punktu przyjmowania zakładów wzajemnych albo z firmą, nazwą lub oznaczeniem podmiotu prowadzącego działalność w zakresie gier cylindrycznych, gier w karty, gier w kości, zakładów wzajemnych, gier na automatach lub innym symbolem obiektywnie odnoszącym się do takich oznaczeń

    ***Napisaliśmy do rzecznika TVP o komentarz w tej sprawie. Gdy tylko otrzymamy odpowiedź, to umieścimy ją w tym tekście

Euro 2021. Grupa Polski. Gdzie i kiedy zagra reprezentacja Polski?

Na stadionie Kriestowskim (67 000 miejsc) w Sankt Petersburgu reprezentacja Polski zmierzy się ze Słowacją (14 czerwca) oraz Szwecją (23 czerwca). Natomiast w Sewilli na Estadio la Cartuja (57 619 miejsc) zagramy z Hiszpanią (19 czerwca). 

Więcej o: