Firma, która chce stanąć do przetargu, musi wykazać, że w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert "wykonała z należytą starannością" starannością co najmniej trzy usługi polegające na zabezpieczeniu medycznym imprezy masowej podwyższonego ryzyka lub meczu piłki nożnej, w której uczestniczyło przynajmniej 30 tys. osób jednego dnia.
Zgodnie z warunkami przetargu podczas trzech meczów Euro 2012 przy wrocławskim stadionie ma dyżurować sześć karetek z lekarzami i trzy karetki z ratownikami medycznymi. Na stadionie w gotowości musi być ośmiu lekarzy, 53 ratowników, osiem pielęgniarek i czterech noszowych.
Firma odpowiedzialna za zabezpieczenie medyczne meczów będzie musiała zorganizować osiem punktów pomocy medycznej na stadionie, w tym sześć punktów dla widzów i po jednym punkcie dla VIP-ów oraz dla zawodników i sędziów. Potrzebnych będzie także 10 defibrylatorów.
Koordynator zabezpieczenia medycznego stadionu będzie współpracował bezpośrednio z dyspozytorem pogotowia ratunkowego we Wrocławiu oraz koordynatorami w oddziałach ratunkowych szpitali: Wojewódzkiego Szpitala Specjalistycznego przy ul. Kamieńskiego 73a (dla widzów stadionu) i Wojskowego Szpitala Klinicznego przy ul. Weigla 5 (dla VIP i UEFA Family).
Za zabezpieczenie medyczne na stadionie zapłaci UEFA.