Na meczu Polska - Niemcy zyskali reklamodawcy

Jak wynika z badania przeprowadzonego przez Pentagon Research, łączna wartość mediowa marek w telewizji podczas meczu Polska - Niemcy z 11 października br. wyniosła ponad 27 mln zł.
Podczas spotkania efektywnie wyeksponowano 29 marek. Najdłużej na wizji, przez 1453 sekundy znajdował się logotyp "Łączy nas piłka". Marka ta pojawiła się na antenie 149 razy uzyskując najwyższą wartość ekspozycji nieco powyżej 5,76 mln zł.

Sponsor techniczny reprezentacji - firma NIKE znalazła się na drugim miejscu uzyskując 163 ekspozycje, o wartości mediowej 3,88 mln zł. Pozostając przy sponsorach technicznych warto zwrócić uwagę na wynik firmy Adidas (1,64 mln zł), która była najlepiej eksponowaną firmą partnerem piłkarskiej reprezentacji Niemiec. Miejsce trzecie i czwarte w zestawieniu zajęły marki związane z organizacyjną stroną rozgrywek: European Qualifiers (3,01 mln zł) oraz UEFA EURO 2016 (2,69 mln zł).

Mecz Polski z Niemcami (2-0) był transmitowany w kanałach Polsat oraz Polsat Sport i osiągnął łączną widownię 7,3 mln osób. Wyceny mediowej dokonano m.in. w oparciu o pomiar długości ekspozycji oraz widownię meczu.