Euro 2012. Niemcy przylecą do Gdańska najdłuższym samolotem na świecie!

4 czerwca w Gdańsku wyląduje reprezentacja Niemiec. Jednak jej piłkarze nie będą tego dnia największymi gwiazdami na płycie lotniska. Przyćmi ich samolot, którym przylecą - Boeing 747-8 Intercontintal, najdłuższy obecnie samolot pasażerski świata
W marketingu liczy się nie tylko produkt, ale też jego opakowanie. Doskonale zdaje sobie z tego sprawę niemiecki przewoźnik Lufthansa. To ona wozić będzie podczas Euro 2012 reprezentację Niemiec.

Lotnisko nabiera wody w usta. - Nie mogę potwierdzić tej informacji - ucina Michał Dargacz, rzecznik gdańskiego lotniska.

Nieoficjalnie udało nam się jednak ustalić, że do Gdańska, gdzie mieszkać i trenować będzie reprezentacją Joachima Loewa, niemiecki narodowy przewoźnik przywiezie piłkarzy swoim najnowszym dzieckiem - Boeingiem 747-8 Intercontinental.

747-800 to najnowsza, powiększona wersja "Królowej Niebios", czyli popularnego Jumbo Jeta. Pierwszy lot samolotu tej klasy miał miejsce w 1969 roku. Była to wersja 747-100, mieszcząca 366 osób w konfiguracji 3-klasowej i długa na 70,6 metra. Kolejne wersje powstawały w wyniku wydłużenia charakterystycznego garba w stronę tyłu samolotu oraz wprowadzania innych zmian konstrukcyjnych unowocześniających maszynę. I tak 747-200 pojawił się w 1971 roku, a 747-300 w 1983. W 1988 roku pojawiła się wersja 747-400 - dziś najczęściej występujący Jumbo Jet na niebie. W Europie używa go m.in. Lufthansa, KLM, British Airways i Air France.

Wybierasz się na trening Niemiec? oceń na Facebooku Trojmiasto.Sport.pl! +1? »


Na razie powstał jeden pasażerski egzemplarz 747 8I - właśnie ten, który przyleci do Gdańska. Póki co ten samolot nie wykonał jeszcze ani jednego lotu rejsowego. Pierwszy odbędzie się 1 czerwca. W sumie przed przylotem w dniu 4 czerwca do Gdańska, nowiutka maszyna wykona tylko 2 kursy z Frankfurtu do Waszyngtonu.

Gdy 747 po raz pierwszy pojawił się na niebie z miejsca pobił większość rekordów dotyczących pasażerskich maszyn latających. Z czasem tracił prymat w poszczególnych kategoriach. Pod względem długości pobił go nie tylko Airbus 380 (72 m długości), ale też Airbus 340-600, mierzący aż 75,3 metra. Pod względem rozpiętości skrzydeł spośród samolotów pasażerskich lepszy od Jumbo jest tylko A 380.

Nowa wersja 747 8 pozwoli przynajmniej częściowo odzyskać Boeingowi tytuł największego samolotu świata. 747-8 ma długość 76 metrów, wyprzeda więc zarówno Airbusa 380, jak i Airbusa 340-600. Rozpiętość skrzydeł w nowym Jumbo wynosi 68 metrów. Do środka mieści się 467 pasażerów w konfiguracji 3-klasowej, lub nawet 605 osób w przypadku konfiguracji jednoklasowej. Wspomniana rywalizacja dotyczy samolotów pasażerskich. Największym samolotem świata jest bowiem Antonov 225, którego długość to 84 metry.