Gdańsk rusza z ostrą promocją przed Euro 2012

Główny nacisk na lotnisko i dworzec, specjalnie udekorowane molo w Brzeźnie, a także tramwaje - Gdańsk szykuje się do wielkiej akcji promocyjnej przed Euro 2012.
Urzędnicy przekonują, że w tej chwili najważniejsze są działania na zewnątrz, gdzie Gdańsk promuje się jako miasto gospodarz-czerwcowego turnieju, przy okazji pokazując swoje turystyczne walory. Nikt nie zapomniał też jednak o specjalnym udekorowaniu miasta, choć na główną kampanię promującą turniej trzeba będzie jeszcze poczekać.

Maciej Nicgorski z biura prezydenta Gdańska ds. promocji zapewnia, że dekoracja na Euro będzie spójna i widoczna. Na słupach trakcyjnych i oświetleniowych zawiśnie kilkaset flag promujących Euro 2012. To będzie najważniejszy wizualny znak, że turniej jest w Gdańsku.

Jak tłumaczą urzędnicy, turniej już teraz promowany w centrum niewielkimi plakatami oprawionymi w specjalne ramki. W czerwcu ma ich być setka. Stosowne banery i znaczniki na pewno się pojawią na dworcu oraz na lotnisku, jednak co do ich rozmieszczenia i liczby wciąż trwają rozmowy.



- Lotnisko i dworzec będą w przeważającej większości pierwszym miejscem, gdzie trafią kibice po przyjeździe do Polski, dlatego tam promocja będzie naprawdę szeroka. Na razie jednak nie mogę zdradzić jej szczegółów - tłumaczy na łamach "Polski Dziennik Bałtycki" Nicgorski.

Specjalnie udekorowane w czerwcu ma być molo w Brzeźnie. Urzędnicy nie ukrywają, że może to się stać jedną z atrakcji dla kibiców, którzy spragnieni słońca, mogą się bardzo często pojawiać na plaży i w jej okolicach. Wiadomo, że wyjątkowo będzie także wyglądała marina w Gdańsku, jednak także tu, tak jak w innych wypadkach, wciąż trwają rozmowy na temat ostatecznej koncepcji.

W reklamówki Euro 2012 mają się także przeobrazić gdańskie tramwaje. Na razie po Gdańsku jeżdżą dwa specjalnie oklejone składy. Na pewno w czerwcu po torach będzie ich jeździło sześć, choć jest szansa na osiem.

"Polska" napisała, że kibice, którzy spodziewają się specjalnych haseł lub rysunków związanych z miastem, mogą być zawiedzeni. Dominować ma hasło "Gdańsk wita!" lub "Gdańsk welcome" oraz logotyp miasta. W wypadku Gdańska obok logo Euro 2012 znajduje się Neptun. O niespodziankach, które mimo wszystko w wizerunkowej kampanii mają się pojawić, gdańscy urzędnicy na razie nie chcą rozmawiać.

- W sprawie dekoracji miasta spotykaliśmy się wielokrotnie z działaczami UEFA, jeszcze w 2011 roku. Sugerowaliśmy miejsca, gdzie mogą się pojawić banery i reklamówki. Przedstawiciele europejskiej federacji nie znają miasta i dlatego zdawali się na nasze sugestie - dodaje na łamach "Polski" Nicgorski. - Za dekoracyjną część promocji turnieju miasto nic nie płaci. UEFA dostarcza gotowe materiały, a my musimy zadbać o ich rozmieszczenie i utrzymanie - dodaje Nicgorski.

Więcej na ten temat znajdziesz TUTAJ