Euro 2012. Carlsberg zbuduje Fan Camp w Sopocie. Ceny od 176 zł/noc, gratis śniadanie i... dwa piwa

Nie ma już sporu wokół Fan Campu Carlsberga. Miasteczko dla kilku tysięcy kibiców powstanie na sopockim Hipodromie. Będzie działać od 8 do 25 czerwca. Ceny za noc zaczynają się od 176 zł.

DODAJ DO ULUBIONYCH NASZ SERWIS SPECJALNY - Wszystko co powinieneś wiedzieć o Euro 2012 w Gdańsku!



Fan Camp to pomysł Carslberga, jednego ze sponsorów tytularnych Euro 2012. Bardzo podobne do siebie miasteczka namiotowe staną we wszystkich polskich miastach gospodarzach oraz Krakowie, gdzie mieszkać będą trzy reprezentacje uczestniczące w mistrzostwach.

W Gdańsku brakowało dobrej lokalizacji na tego typu obiekt, dlatego organizatorów - firmę Brand New - skierowano do Sopotu i na należący do niego Hipodrom. Wydzierżawiła ona blisko 6 hektarów terenu wyścigów konnych wzdłuż ul. Łokietka.



Problem pojawił się po losowaniu grup, kiedy okazało się, że drużyny, za którymi kibice jeżdżą najliczniej, w Gdańsku nie zagrają. Obawiano się, że Fan Camp będzie konkurencją dla oficjalnej Fan Zony na placu Zebrań Ludowych w Gdańsku, która podczas meczów nie wypełni się kibicami. Głównym punktem spornym była możliwość oglądania w Sopocie meczów na wielkim ekranie oraz ewentualne koncerty, w czasie kiedy podobne imprezy będą odbywać się w gdańskiej Fan Zonie.

- Rozmawialiśmy z organizatorami Fan Campu. Uwzględnili nasze sugestie, dlatego nie ma już problemu. Oba projekty będą się wzajemnie uzupełniać. Będziemy też mieli możliwość wpływania na program imprez w tym miejscu tak, aby nie kolidowały z naszymi. Poza tym będzie on głównie spełniał rolę bazy noclegowej i z tego tytułu przynosić ma zyski, a reszta ma być dodatkiem - wyjaśnia Zbigniew Weinar, kierownik Biura ds. Euro 2012 w Gdańsku.

A dodatków będzie sporo. Boiska do piłki nożnej i siatkówki, wielka plaża, strefa gastronomiczna, gdzie wydawane będą posiłku, wiele mniejszych punktów z jedzeniem, sklep spożywczy. Głównym punktem będzie namiot, w którym będą się odbywać imprezy i w którym będzie można oglądać mecze, jednak nie na wielkim telebimie, a na ekranach LCD. Powstanie też specjalna strefa VIP. Szczegółowy funkcjonowania Fan Campu mają być znane w połowie lutego.

W strefie noclegowej ma być ok. 3 tys. miejsc. Ceny są spore. Za noc w namiocie dwuosobowym zapłacić trzeba 176 zł, a w pojedynczym 222 zł. Rezerwować można minimum na dwie noce. Jeżeli chcemy też wypożyczyć śpiwór, karimatę i poduszkę - należy dodać kolejne 136 zł. W cenie noclegu mamy jednak śniadanie oraz dwa piwa. Jeżeli chcielibyśmy przyjechać do Trójmiasta na wszystkie mecze, czyli spędzić na campingu 12 nocy, za dwie osoby zapłacimy 4,2 tys. zł.

Przeglądając internetowe fora widać, że Carlsberg Fan Camp może cieszyć się dużym powodzeniem. Już dziś np. wielu kibiców Irlandii rezerwuje miejsca, a ceny dla większości z nich są do zaakceptowania, choć decydują się raczej na krótkie pobyty.

Dzięki współpracy firmy Brand New z Polską Organizacją Turystyczną zarówno Gdańsk jak i Sopot mają zyskać dodatkową promocję w Europie. Sopot zapewnił sobie także w przetargu m.in. ograniczenie na gastronomię (śniadania dla mieszkańców Fan Campu) tylko do sopockich gastronomików, zaangażowanie do pomocy sopockiej młodzieży w ramach projektu "Wakacje za własne pieniądze" oraz rozlosowanie wśród mieszkańców Sopotu pięciu podwójnych biletów na mecze Euro 2012 w Gdańsku.