Euro 2012. A jednak! Pociągiem pod samą PGE Arenę Gdańsk

Mimo kwoty dwukrotnie wyższej od planowanej, kolejarze podpisali umowę z jedynym oferentem w przetargu na budowę peronu przy PGE Arenie Gdańsk. Brakujące środki dołożyło miasto.
Przetarg na peron przy PGE Arenie ogłosili kolejarze z PKP Polskie Linie Kolejowe. To właśnie ta firma - rządowy zarządca infrastruktury kolejowej - ma zgodnie z umową z miastem nadzorować budowę peronu, choć pieniądze na ten cel przekazał Gdańsk - milion złotych, bo tyle wg kosztorysów PLK miał kosztować peron.

Półtora tygodnia temu stało się jednak jasne, że te przewidywania są mocno zaniżone. Do przetargu zgłosiła się tylko jedna firma - Rajbud z Tczewa, która za realizację inwestycji chce nieco ponad 2 mln zł.

- Jesteśmy trochę zaskoczeni, że koledzy z kolei tak bardzo pomylili się w prognozach. Martwi też tylko jeden oferent - gdyby było ich więcej, cena być może byłaby lepsza - mówił wtedy wiceprezydent Gdańska Andrzej Bojanowski, równocześnie zaznaczając, że miasto znajdzie kolejny milion na peron. - Mamy oszczędności w przetargach w ramach Gdańskiego Projektu Komunikacji Miejskiej, a to uwalnia środki budżetowe planowane jako wkład własny. Stamtąd weźmiemy dodatkowe pieniądze.

Tak się też stało. - PLK i Gdańsk podpisały aneks do umowy w sprawie dofinansowania budowy peronu w pełnej kwocie gwarantującej jego realizację - ogłosiła Ewa Szymanowicz-Ginter, rzecznik gdańskiego oddziału Centrum Realizacji Inwestycji Polskich Linii Kolejowych. Umowę z firmą Rajbud podpisano 31 października.

Peron ma być gotowy 30 kwietnia 2012 r., czyli jeszcze przed Euro. W ramach prac powstanie też mała architektura (śmietniki, zegar peronowy oraz tablica elektroniczna z nagłośnieniem). Nawierzchnia będzie raczej standardowa, złożą się na nią płyty betonowe bezpośrednio przy torze oraz kostka betonowa na pozostałej powierzchni. Peron będzie jednokrawędziowy, co oznacza, że tylko z jednej strony ma sąsiadować z torem. Drugą stroną kibice będą mogli kierować się w stronę stadionu. Sam peron ma mieć długość 215 m i powstanie tam, gdzie obecnie ul. Żaglowa skręca ostro w prawo, otaczając stadionowe parkingi. Niezależnie od budowy peronu, od kilku tygodni trwają już prace związane z remontem toru SKM do Letnicy. Mają kosztować ponad 6 mln zł.

Dyskutuj z ludźmi, a nie z nickami - odwiedź profil Trójmiasto.Sport.pl na Facebooku »