Baseball olewają nawet w Stanach

Jeśli wydaje się wam, że tylko w polskiej lidze istnieje problem z frekwencją, to powinniście iść się wypłakać do wspólnego kąta razem z właścicielami amerykańskiej baseballowej drużyny Florida Marlins. Na jedno z ich ostatnich spotkań przyszło 600 widzów. Gdy chodzi o zaoceaniczną drużynę najwyższej klasy rozgrywkowej, to wynik tak dramatyczny jak widok Amelie Mauresmo w bikini.

Co prawda władze klubu na mecz z Atlanta Braves sprzedały ponad 11 000 biletów, ale na trybunach mieszczącego blisko 70 000 osób Dolphin Stadium zasiadło tylko około 600 kibiców. My dziwimy się, że w ogóle na spotkanie baseballa przyszedł ktokolwiek, ale nie jesteśmy Amerykanami, którym od dziecka wpaja się, że wymachiwanie pałą to największe obok uganiania się za jajem osiągnięcie ludzkości. Niezrażeni tym zawodnicy Marlinów wygrali 5:3 a w przerwach między kolejnymi zagraniami liczyli widzów (przynajmniej nie przeszkadzał im w tym doping)- miotacz Joe Nelson doszedł do 584. Dziennikarze obserwujący puste trybuny mecz do 589. Z tego raczej smutnego przypadku drużyny z Miami (której średnia frekwencja i tak jest najniższa w lidze - waha się między 16 a 17 000 fanów na mecz) należy wysnuć cztery proste wnioski:

- Nie powinno organizować się spotkań w środę.

- Nie powinno się organizować spotkać w środę w samo południe.

- Nie powinno się organizować spotkań w środę w samo południe, jeśli temperatura przekracza ponad 30 stopni w cieniu i każdy kibic wolałby zjeść kanapkę z papierem ściernym niż ruszyć się z domu lub z biura.

- Jeśli istnieją sposoby na przyciągnięcie widzów , należy je wykorzystywać. I nieważne, że tonący bikini się chwyta, jeśli tylko robi to w jacuzzi.

Wątpimy, by nieobecni szczególnie żałowali, że przegapili zwycięstwo Marlinów. W końcu mieli okazję oglądać ich w tym sezonie już jakieś 140 razy i do końca rozgrywek będą mieli jeszcze kilkanaście. To potwierdza naszą teorię, że 162 mecze w sezonie regularnym są rozwiązaniem równie dobrym, co remisowanie ze Słowenią.

Copyright © Agora SA